A drágulás természetesen attól függ, az extra költségekből - melyek már az első évben 1,1 milliárd euróra rúghatnak iparági szinten - mennyit hárítanak át az utasokra a légitársaságok. A Standard & Poor''s számításai szerint, amennyiben a teljes összeget az utasok lesznek kénytelenek megfizetni, úgy a repülőjegyárak 4,60-39,60 euróval emelkedhetnek a távolságtól függően. Az elemzés 30 eurós tonnánkénti széndioxid-árral számolt. Ugyanakkor ez nagyon konzervatív becslésnek számít, mivel a szén ára 2020-ra akár 75 euró is lehet tonnánként, ami a mostani 15 euró körüli ár ötszöröse.
Jövő évtől kezdődően az Európába és onnan kirepülő légitársaságok kénytelenek lesznek az erőművekhez és nagyüzemekhez hasonlóan szénkibocsátási kvótákat vásárolni, amennyiben a saját károsanyag-kibocsátásuk meghaladja a hatóságok által előre engedélyezett mennyiséget - írta a Financial Times.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.