A fontos dokumentumot régió környezetvédelmi igazgatója nyújtotta át a TriGranit és a PKP képviselőinek a lengyel-magyar barátság napján a poznani nemzetközi vásár területén. Schmitt Pál, a Magyar Köztársaság elnöke is részt vett az ünnepségen, ahol a projektet hivatalosan is bemutatták a nyilvánosság előtt.
Poznan polgármester-helyettese, Jerzy Stępień kiemelte, hogy „a 2012-es Labdarúgó Európa-bajnokság sikere sok tekintetben e jelentős beruházás időben és magas színvonalon történő megépítésétől függ. A város vezetése és lakosai mindent megtesznek a projekt sikeréért.”
“Lengyelország évek óta vállalatunk zászlóshajója. 5 évvel ezelőtt nyitottuk meg első bevásárlóközpontunkat Katowicében, amelyet a tavaly átadott krakkói Bonarka követett. Ennél a poznani beruházásnál támaszkodhatunk arra a tapasztalatunkra, amelyet a budapesti WestEnd, illetve a ljubljanai Emonika tervezése, építése és üzemeltetése során szereztünk. Biztos vagyok abban, hogy a poznani kereskedelmi-, közlekedési- és szórakoztatóközpont nem csak a sportrajongóknak, hanem a város valamennyi lakosának egy új találkozási pontot kínál jövő tavasztól.” – emelte ki Török Árpád, a TriGranit vezérigazgatója.
A most átvett környezetvédelmi engedély lehetővé teszi, hogy a tartomány vezetése mielőbb kiadja az építési engedélyt. Erre Piotr Florek, tartományi vezető szerint várhatóan két hónapon belül sor kerül, és így nincs akadálya az építkezés június 1-jei megkezdésének. Ezzel lehetővé válik a 2012-es Labdarúgó Európa-bajnokságra érkező szurkolók magasabb szintű poznani kiszolgálása.
A PKP 8 pályázó közül választotta ki a TriGranitot a komplexum fejlesztésére. A héten aláírt megállapodás szerint a lengyel partner bocsátja rendelkezésre a 4 hektáros területet a szükséges engedélyekkel együtt, a TriGranit pedig a beruházás terveit és anyagi forrásait biztosítja. Az integrált közlekedési és kereskedelmi központ terveit a poznani Pentagram Architects céggel együttműködve a Bose International végezte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.