BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Végre jó hírek az autópiacról

Februárban közel 1 millió új autó kapott rendszámot az Európai Unióban (EU), a piac a régi tagállamokban és a kelet-európai országokban is javult az európai autógyártók szövetségének (ACEA) szerdán megjelent adatai szerint.

Az unióban összesen 981.429 újonnan értékesített személygépkocsit helyeztek forgalomba februárban, 0,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Nyugat-Európában a januári visszaesés után februárban már bővült a piac, 0,3 százalékkal nőtt az új autók értékesítése, míg a 10 új tagállamban 12 százalékkal haladta meg a forgalomba helyezett kocsik száma az egy évvel korábbit.

A legtöbb országban növekedést mértek. Csökkenés 5 uniós tagországban volt, köztük 3 nagy piacon, Nagy-Britanniában, Olaszországban és Spanyolországban.

Az év első két hónapját együttvéve 2.023.133 személygépkocsit helyeztek forgalomba az EU-ban, 0,3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Nyugaton 0,8 százalékos csökkenés, Keleten 10,1 százalékos növekedés ment végbe a január-februári időszakban 2010-hez képest.

A legnagyobb európai autógyártó csoport, a Volkswagen konszern februárban 217 ezer kocsit adott el, 8,4 százalékkal többet a tavaly februárinál. A második számú autógyártó csoport, a francia PSA Peugeot Citroen értékesítése 5 százalékkal 139.248 darabra csökkent.

Az amerikai GM csoport 8,3 százalékos növekedést ért el, a Ford értékesítése 12,9 százalékkal csökkent. A távol-keleti márkák vegyesen teljesítettek, a Magyarországon is gyártó Suzuki13.202 kocsit adott el, 4,5 százalékkal kevesebbet, mint tavaly februárban, piaci részaránya így 1,4 százalékról 1,3 százalékra csökkent.

Magyarországon az ACEA adatai szerint februárban 3.526 új autó kapott rendszámot, ami 15,9 százalékos növekedés a tavalyihoz képest. 2011 első két hónapjában összesen 6.985 új kocsit helyeztek forgalomba, ami 20 százalékkal több az előző évi 5.822-nél.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.