BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nehézkes az ügyintézés az energiaszolgáltatóknál

Egyre több fogyasztó számára okoz problémát az energiaellátás kisebb-nagyobb kimaradása, ehhez kapcsolódóan kiemelten kritikus terület a szolgáltatók ügyfélszolgálatának elérhetősége, a hibabejelentések kezelése, a hibaelhárítás gyorsasága - derül ki a Magyar Energia Hivatal (MEH) felméréséből.

A hivatal az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében ismerteti: a MEH 15 éve minden évben felméri, hogy mennyire elégedettek a fogyasztók a villamos energia egyetemes szolgáltatással. A mostani, 2010 őszén, közel tízezer felhasználó megkérdezésével készült felmérésből az is kiolvasható, hogy az emberek egyre kevésbé hajlandóak magasabb árat fizetni a környezetbarát energiáért.

Az évről évre visszatérő vizsgálatok bizonyos változások mellett a felhasználói vélemények stabilitását mutatják ki azzal, hogy az elégedettségi indexek kis mértékű hullámzást mutatva elmozdultak a 2009-es mélypontról, és visszatértek a válság előtti 2008-as értékekhez.

Az elosztói engedélyesek tevékenységében a felmérés szerint a korábbi évekkel azonos szolgáltatási elemek okoztak problémát, ezek a villamosenergia-ellátás folyamatosságának és a feszültségingadozásoknak a gyakori észleléséből fakadtak. Az elmúlt három évben folyamatosan emelkedett azok aránya, akik az ellátás rövidebb-hosszabb idejű megszakadását tapasztalták. A 2010-es vizsgálat szerint a megkérdezettek közül minden második érzékelte a ellátás rövidebb és hosszabb megszakadását, minden harmadik-negyedik feszültségingadozásokat, minden ötödik-hatodik hálózati hibát.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.