Az európai autógyártók szövetségének (ACEA) honlapján kedden publikált adatokból kiderült, hogy az unióban 5,0 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba márciusban, míg a tíz új tagországban 1,2 százalékkal többet.
Az ACEA adatai szerint Magyarországon 4.416 új autó kapott márciusban rendszámot, ez 0,5 százalékkal több az egy ével korábbinál. Februárban még 15,9 százalékos tizenkét havi növekedést jelzett az ACEA a magyar piacon.
Az EU 27 tagországában 1,5 millió új kocsit helyeztek forgalomba, átlagosan 5 százalékkal kevesebbet a tavaly márciusinál. A tíz új tagországban meghaladta a 70 ezret az értékesítés, egy évvel korábban 69 ezernél alig valamivel több kocsit adtak el ezekben az országokban.
A legnagyobb növekedést a balti államokban regisztrálták - Lettországban például 161 százalékot -, a legnagyobb visszaesést két problémás déli országban tapasztalták: Görögországban 55 százalékkal, Spanyolországban 29 százalékkal csökkent az értékesítés, majd Olaszország következik mínusz 27 százalékkal.
A legkedveltebb márkacsalád továbbra is a VW-csoport, Audikból, Volkswagenekből, Seatokból, Skodákból és a csoporthoz tartozó luxusautókból összesen 335 939 darab fogyott márciusban, ami 3,8 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A második helyezett PSA-csoport 200 823 darabos értékesítése viszont 6,9 százalékos visszaesést jelent tavaly márciushoz viszonyítva, a harmadik helyett Renault-csoport pedig 14,6 százalékos zsugorodást volt kénytelen elkönyvelni.
A "mi autónk" továbbra sem fogy, a 21 090 darabos havi eladás tavaly márciushoz képest 10,2 százalékos csökkenést jelent, a cég részesedése a teljes újautó-piacból alig 1,4 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.