A rendszert már tavaly tesztelték a Sziget Kft. különböző fesztiváljainak VIP részlegeiben, s mivel behozta a hozzáfűzött reményeket, annak továbbfejlesztett változatát kiterjesztették a Sziget teljes területére. A remények szerint az elektronikus fizetési eszközzel a fesztiválozók egyszerűbben, biztonságosabban és gyorsabban tudnak fizetni a Sziget bármely pontján. A tömegrendezvényen ugyanis a legutolsó lángosos bódé is rendelkezni fog majd a kártya leolvasásához szükséges berendezéssel: a fizetésnél a kártyát egyszerűen hozzá kell érinteni ehhez az eszközhöz.
A Sziget kártyát a bejáratnál minden vendég ingyenesen megkapja, azt pedig a fesztivál körülbelül 40 pontján felállított feltöltőpontoknál lehet készpénzzel, bankkártyával, – sőt a Vodafone ügyfelek akár mobiltelefonjuk segítségével is – feltölteni. „A kártyán maradt pénzt a fesztivál végeztével a feltöltő pontoknál vissza lehet váltani” – mondta Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója. A regisztrált kártyatulajdonos a kártya esetleges elvesztésekor azt letilthatják, és a kártyát, a letiltásig el nem költött összeggel együtt visszakaphatják.
Az idei Szigeten a mobiltelefonos fizetési rendszert is továbbfejlesztik – tavaly percalapú jegyet lehetett mobillal venni, illetve a kávéautomatáknál lehetett sms-ben fizetni. „Folytatjuk a tavalyi évben megkezdett technológiai újdonságok bemutatását, a látogatók a hazai piacon elsőként tesztelhetik élesben a mobilfizetés következő generációs szolgáltatását, a Near Field Communications-t (NFC)” – mondta Beck György, a Vodafone elnök-vezérigazgatója.
Ez a megoldás valódi mobilfizetést tesz lehetővé biztonságos vezeték nélküli adatátvitellel pár centiméteres hatósugáron belül. Ehhez – csakúgy mint a tavaly szűk körben bevezetett Sziget kártya esetében – egy terminálra, illetve egy NFC chippel ellátott mobiltelefonra van szükség. Ez esetben is egyetlen érintéssel tud fizetni a látogató ezúttal a mobiltelefonja segítségével. NM
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.