– Hogyan értékeli a TV2 idei első negyedévi teljesítményét annak függvényében, hogy az RTL Klub közel száz napja egyhuzamban megnyeri a főműsoridőt, és a különbség a két adó közönségaránya közt is két számjegyű az elmúlt időszakban?
– Az elmúlt negyedévben számunkra az volt a fontos, hogy a helyzetünket a piaci körülményektől és a versenytársaktól függetlenül stabilizáljuk, ezt
pedig sikerült elérnünk az átlagosan 20 százalék körüli közönségarányunk, valamint a teljes napon mért nézettségünk megtartásával. Hozzáteszem, hogy számos európai országban mind a tíz ujját megnyalná a piac második számú szereplője egy ilyen eredménnyel, és úgy vélem, hogy amelyik csatornának minden percét átlagosan 367 ezren nézik, az irigylésre méltóan népszerű a nézők körében, és hatékony a hirdetők számára. Sikerként értékelem azt is, hogy nem mentünk bele semmilyen adok-kapokba az RTL Klubbal és a Való Világgal szemben sem, hiszen egy kisebb vagyont is elkölthettünk volna ellenkampányra vagy bármilyen vele szembe állított drága műsorra, de az lényegében nem változtatott volna az eredményen, ablakon kidobott pénz lett
volna.
– Így viszont a főműsoridő egy részét tulajdonképpen feladták…
– Természetesen nem ez történt, de azzal, hogy a háttérben maradtunk,
sikerült úgy optimalizálnunk az egy forint költségre jutó árbevételünket,
hogy felszabadultak olyan forrásaink, amelyeket a későbbiekben
hatékonyabban tudunk felhasználni. Számunkra ugyanis most teljesen
irreleváns volt az, hogyan teljesít az RTL Klub vagy a többi piaci
szereplő; arra törekedtünk, hogy a nézőknek és a hirdetőknek is azt
üzenjük: a TV2 önmagában kihagyhatatlan alternatíva a piacon. Így azoknál a műsorsávoknál vagy programoknál igyekeztünk megtartani és erősíteni a pozícióinkat, ahol volt egy jelentős nagyságú, lojális nézői bázisunk.
– Melyek voltak ezek a műsorok, idősávok?
– Úgy vélem, hogy főleg a hír és infotainment, azaz a szórakoztató
hírműsorok területén vagyunk erősek, ilyen a Mokka, a Tények, az Aktív, a Napló és a Magellán, de a főműsoridő előtti telenovellánk, az Árva Angyal is kifejezetten jól teljesített.
– Mindezek fényében hogyan alakították a héten induló tavaszi
műsorstruktúrájukat?
– Három pillérre épül a tavaszi programozásunk. Az első a már meglévő, jól működő műsorok erősítése, a második a sorozataink előtérbe helyezése, valamint új tehetségkutató programok indítása – ebben a Megasztár okán igen nagy tapasztalatunk van. Ezeket az elemeket a korábbi „tükörprogramozással” ellentétben úgy igyekszünk elhelyezni időben, hogy valódi alternatívát nyújtsunk; ebbe a stratégiába illik az is, hogy a héten induló Nagy Duettet eleve péntekre helyeztük, és nem szombatra, amikor a Csillag Születiket sugározzák. A nemzetközileg is sikeres sorozatainkat – bevárva a legújabb évadok indulását – egy termékké „csomagoljuk” ezentúl, a hír- és infotainment műsoraink eddigi sikereit meglovagolva pedig megnyújtjuk 10-15 perccel a fél hetes Tények hosszát, az Aktívot ez után indítjuk a Való Világgal szemben, s utána jön már e héttől a dupla részes Jóban Rosszban˝. Mindezzel azt szeretnénk elérni, hogy a már korábban is jobban nézett műsoraink közti „hullámvölgy” lerövidüljön.
– Nagy a különbség a két csatorna árbevétele közt is, korábbi nyilatkozataik szerint aránytalanul. Hogyan kívánnak ezen változtatni, a novemberben bevezetett új kereskedelmi rendszerük segített-e ezen?
– Nagyon nehezen indult ez az év a teljes televíziós piac számára,
körülbelül tíz százalékkal csökkentek a reklámköltések, ami szerintem
mindenkit váratlanul érintett. Egy ilyen piacon a novemberben bevezetett
fix áras struktúránknak köszönhetően sikerült szinten tartani az árainkat,
ezért cserébe minőséget adtunk, azonban mivel arra számítunk, hogy egy éven belül újra lendületes növekedésnek indulhat a piac, annak kihasználására megfelelő értékesítési rendszert tervezünk kidolgozni a jövő évre.
– Hogyan élnek az új médiatörvény által életre keltett új lehetőségekkel?
– Az új szabályozás lehetővé teszi a TV2 számára, hogy több saját
csatornája legyen a hazai piacon. Jelenleg ennek még az érvényben lévő
műsorszolgáltatási szerződésünk némileg ellentmond, azt azonban ez év
végéig meg lehet változtatni, erre tettünk is lépéseket a médiahatóság
felé. Amennyiben ez megtörténik, akkor egyrészt hazahozhatjuk a
tulajdonosunk (ProSiebenSat1 – a szerk.) érdekeltségébe tartozó Fem3 és
Pro4 csatorna sugárzását Angliából, másrészt tovább bővülnénk a tematikus adók szegmensében – akár új adók indításával, akár felvásárlásokkal.
Szerintem ugyanis ez a piac az elkövetkező két-három évben kétpólusúvá
koncentrálódik, és mi szeretnénk az egyik pólus lenni. Mindehhez a Fem3 és Pro4 csatornával kapcsolatos tapasztalatainkat is fel tudnánk használni.
– Az új hirdetési formák – például a termékelhelyezés – mikor jelenhetnek meg a csatornán?
– Külön munkacsoportot hoztunk létre ezen lehetőségek kiaknázására. Nyugat-Európában már bevett szokás, hogy egy-egy műsort a hirdetővel
közösen találnak ki és alkotnak meg a csatornák, hogy az teljesen beleilleszkedjen az adott márka kommunikációs stratégiájába. Ennek kapcsán született meg egy főzőműsorunk és egy női életmódmagazin ebben az évben. Mi is az ilyen megoldásokban látjuk a jövőt, mivel úgy véljük, hogy a hirdetési piacon ezek a non-spot eszközök nagyon felértékelődnek majd.
– Februárban TV2 márkájú mobilinternet-szolgáltatást vezettek be a Vodafone-nal közösen. Mi a cél a szolgáltatással, és várhatók-e további hasonló együttműködések?
– A mobilinternetes szolgáltatásunk egyszerre szolgál kereskedelmi,
tartalmi és marketingcélokat. Egyrészt ugye árbevételt termel, másrészt
exkluzív tartalmakat biztosít a felhasználónak a világhálón, harmadrészt
növeli a TV2 márka ismertségét. Amennyiben sikeres lesz az együttműködés, természetesen gondolkodunk újabb hasonló szolgáltatás bevezetésén. Ez lehet akár mobiltelefon-előfizetés vagy egyéb mobileszközök, például okostelefon-alkalmazások, de az is előfordulhat, hogy az analóglekapcsolásra felkészülve a TV2 rendkívül kedvező árú terjesztési megoldással lép majd a piacra; igaz, ezzel csak limitált mennyiségű csatornát lehetne fogni digitálisan. Hasonló megoldással egyébként már elindult a tulajdonosunk Ausztriában.
– Mindezeken kívül milyen egyéb bevételi forrásokat keresnek?
– Úgy véljük, hogy a tartalmainknak értékük van, s hogy nagyon sokan
fogyasztják őket számítógépen, laptopon és egyéb mobileszközökön keresztül. Ezeket a tartalmainkat egyrészt még tovább fejlesztjük – például kereshetővé tesszük a videóinkat, applikációkat hozunk létre belőlük, a különböző készülékekre optimalizáljuk őket –, másrészt már az idén fizetőssé kívánjuk tenni bizonyos részüket.
A Külkereskedelmi Főiskolát végezte el 1995-ben. Saját céget üzemeltetett a főiskola mellett a 90-es évek elején barátaival, majd a McCann-Erickson médiacsapatához csatlakozott, ahonnan 2000-ben médiaigazgatóként távozott a MEC (korábban Mediaedge:cia) ügyvezető igazgatói pozíciójába.
sikerült megvalósítanunk” – mondta lapunknak adott interjújában Simon
Zsolt, a TV2 októberben kinevezett vezérigazgatója.Németh Márk Simon Zsolt (37) KERETES:
A Külkereskedelmi Főiskolát végezte el 1995-ben. Saját céget üzemeltetett a főiskola mellett a 90-es évek elején barátaival, majd a McCann-Erickson médiacsapatához csatlakozott, ahonnan 2000-ben médiaigazgatóként távozott a MEC (korábban Mediaedge:cia) ügyvezető igazgatói pozíciójába. A cég Az MTM-SBS Televízió Zrt. egyike a két hazai országos, magánkézben lévő kereskedelmi televíziós műsorszolgáltatónak, a TV2, valamint a FEM3 és PRO4 csatornát működteti. A társaság 2009-es árbevétele 21,41 milliárd forint volt.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.