A piacvezető Whirlpool magasabb nettó profitról és értékesítésről számolt be az első negyedévben és Jeff Fettig elnök-vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a növekvő olajár- és nyersanyagárak ellenére tartják az éves cash flow és eredmény várakozásaikat. A vállalat a termelékenység növelésével és az előállítási költségek csökkentésével veszi fel a harcot az áremelkedés ellen, de így is kénytelenek emelni termékei árait.
Hasonló helyzetben van a második legnagyobb Electrolux. Ahol a becslések szerint idén 328,6 millió dollárra emelkednek a nyersanyagköltségek, rosszul érintve nem csak az alapmárkát, de az AEG-t és a Frigidaire-t is. Keith McLoughlin vezérigazgató szerint a most bevezetett áremelések tartósak lesznek.
A Reutersnek nyilatkozó elemzők szerint azonban nem biztos, hogy a szűk pénztárcával rendelkező vásárlók elfogadják majd az áremeléseket, mi több, elképzelhető, hogy a Whirlpoolnál az első negyedévben jelentkező eladásnövekedés annak tudható be, hogy számtalan vásárló az áprilisra tervezett áremelések elé időzítette a vásárlásokat.
Mindenesetre a Whirlpool 2-3 százalékos, az Electrolux 3-5 százalékos értékesítés-növekedésre számít az amerikai piacon, ennél jobb eredményeket csak az ázsiai és a latin-amerikai régióban vár a két vállalat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.