A vállalatok viszonyulása az infokommunikációhoz önmagában is sok mindent meghatároz a célok kijelölésétől a fejlesztési prioritásokon és büdzséken át a mérhetőségig és az értékelésig. A kutatási eredmények tanúsága szerint az informatika működésre és üzleti folyamatokra gyakorolt hatását a tíznél több főt foglalkoztató vállalkozások meghatározónak tekintik a versenyképesség- és hatékonyságnövelés, a költségcsökkentés vagy akár a munkavállalói elégedettség szempontjából, és azzal is egyetértettek a döntéshozók, hogy az IT szerepe egyre inkább felértékelődik.
Mindezek mellett a hazai cégek 71 százaléka csak az alaptevékenységet támogató funkcióként tekint az informatikára. Stratégiai szerepet leginkább a nagyvállalati szegmensben kap az infokommunikáció; az IT-stratégia és -költségvetés írásba foglalása is itt a leggyakoribb. A kisvállalatoknál ugyanez az arány csak 14 százalék, e körben ugyanennyien abszolút marginális területként kezelik az IT-t.
A nagyvállalati kör és a kisebb méretű cégek közötti szakadék jelen van a beruházások célját tekintve is.
Az informatikához kapcsolódó projektek legtöbbje máig infrastrukturális középpontú: személyi számítógépek és szerverek beszerzését vagy hálózati fejlesztéseket jelent. Az üzleti célokat szem előtt tartó, inkább a megvalósítandó funkciókra, nem pedig az IT elemi építőköveire koncentráló beruházások elsősorban a nagyokra jellemzők. Kivételek talán az internetes jelenlétet megteremtő megoldások: a vállalati webes aktivitást fokozó erőfeszítések – értelemszerűen más-más szinten megvalósítva – a kisebb cégek számára is fontos területnek számítanak.
A vállalaton belül az IT által érintett részlegek között az első helyen az értékesítést, a felső vezetést és a pénzügyet találjuk. A beruházásokat, fejlesztéseket akadályozó tényezők között egyértelműen a forráshiányt, a szűkös anyagi lehetőségeket kell figyelembe venni valamennyi vállalati kategóriában. A megvágott informatikai büdzsékre komoly nyomás nehezedik, és a napi működés technológiai hátterének a megteremtése rendszerint elsőbbséget élvez az előremutató fejlesztésekkel szemben. Míg azonban a kisebb cégek az anyagi korlátoknál nem igazán látnak tovább, a nagyvállalatoknál a belső erőforrások szűkössége mellett a nehézkes döntéshozatal is hátráltatja az informatikai projekteket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.