Budapest és térségének jelentős méretű biogáz forrása áll kihasználatlanul. Egy év alatt a közlekedésbe vonható metántartalom több mint 7 millió liter gázolaj felhasználásának elkerülését, megközelítőleg 180 autóbusz meghajtását (13 millió buszkilométer megtételét) jelentheti. Ez a megújuló energiaforrás a NABI szerint az ország teljes közlekedési célú energiafelhasználásának az 1,3 százalékát adhatja, és így többé nem lenne szükség szmogriadóra a fővárosban.
A gáz, mint hajtóanyag használata a közlekedésben külföldön jóval népszerűbb, mint hazánkban. Mára nem csak a tengerentúlon, hanem az élen járó Svédország után Görögországban és Spanyolországban is egyre nő a gázüzemű eszközök száma a tömegközlekedésben. „A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület kiemelt célja a gáz, mint üzemanyag népszerűsítése a hazai piacon és reméljük, mielőbb sikereket érünk el – mondta el a téma kapcsán Domanovszky Henrik, az Egyesület elnöke.”
Hozzátette: A régióban egyértelműen a NABI az az autóbuszgyár, mely a népszerűsítést követően a megnövekedett igényeket kiszolgálhatná a tömegközlekedében, elsősorban a hazai piacon. A szakember kiváló lehetőségként értékeli, hogy a környezetbarát üzemanyag esetében a szükséglet és annak kielégítése az ország határain belül kivitelezhető.
Magyarországon egyelőre csak Szegeden alkalmaznak földgázhajtású buszokat a tömegközlekedésben, de úgy tűnik, az igény megvan az alternatív hajtás alkalmazására. Hazánkban a NABI jelenleg is gyárt gázüzemű autóbuszokat. A cég eddig összesen 3491 gázhajtású autóbuszt gyártott az elmúlt közel másfél évtizedben, ez a teljes mennyiség 43,5 százaléka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.