Ezt a Szerviz 4+ programot – próbaképpen, szűkebb szolgáltatási körrel – tavaly hirdették meg a márkák, és a szolgáltatást igénybe vevő mintegy 12 ezer autós harmada volt a korábban már elpártolt, de emiatt újra visszatért ügyfél. A válság elmúlt két éve alatt a szervizekből elbocsátott szerelők ugyanis minden szakmába vágó munkát elvállalnak, elszívják a munkát, és ez a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint növelte az illegális, számlát nem adó „sufniműhelyek” számát.
De más okból is kevés az ügyfél a szervizekben.
„Nagyon hiányoznak azok az autók a szervizekből, amelyeket nem adtunk el az elmúlt három évben. A világválság előtt, 2007-ben még 177 ezer személyautó talált gazdára Magyarországon, tavaly viszont már csak 43 464, tehát negyedére csökkent a garanciális szervizre behozandó kocsik száma” – mondta Schiller Gábor, az öt márkát forgalmazó Schiller Autócsalád tulajdonosa, hozzáfűzve ugyanakkor, hogy a karambolos javítási igény is jelentősen esett az elmúlt két év alatt.
Ami a Porsche Hungaria kezdeményezését illeti, Markos László műszaki vevőszolgálati igazgató hangsúlyozta, hogy négyéves időtartamra 200 ezer kilométeres futásteljesítményt egyetlen konkurens márka sem biztosít. Ráadásul több márkánál az ilyen hosszított idejű garancia nem teljes körű, hanem sok kivételt tartalmaz, míg a Porsche Hungaria csomagja még az elektromos ablakemelőre is vonatkozik. A négy évnél idősebb autók számára pedig azért dolgozták ki a kedvezményes javítási csomagokat, mert egyre több tulajdonos addig akarja megtartani az autóját, ameddig lehet, és már a flottavásárlók sem három, hanem 5-6 évente cserélik a járműparkot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.