A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésére készített előterjesztésben Tarlós István úgy fogalmaz, hogy a BKV-nak 154 „lejárt szavatosságú” metrókocsija van, de a magyar szabályok műszaki állapothoz és nem életkorhoz kötik a forgalomban való részvételt. A pontos műszaki állapotról viszont nincs információja a fővárosnak.
Kocsis István, a BKV vezérigazgatója arról tájékoztatta Tarlós Istvánt, hogy 11 darab 35 és 40 év közötti metrókocsit tovább üzemeltetnének, de ezek általános és rendkívüli felülvizsgálatát el kell végezni. Erre a BKV már keresi a forrást és a technológiát. A cél az is, hogy összeállítsanak egy járműpark-fejlesztési csomagot, amellyel elérhető, hogy ne legyen 30 évnél idősebb szerelvény a forgalomban.
Tarlós István múlt pénteken jelentette be, hogy megkezdték 43 darab, 40 évnél idősebb metrókocsi kivonását a 2-es és 3-as vonalról, mert potenciális balesetveszélyt jelentenek. A főpolgármester elmondta, a metrótűzesetek miatt a BKV vezérigazgatója megkereste a szerelvényeket korábban gyártó orosz céget, és azt a tájékoztatást kapták, hogy a 30 év feletti szerelvények közlekedtetése már biztonsági kockázatot jelent.
A BKV állományában egy 2011. februári jelentés szerint három típusú metrókocsi van, a legfiatalabbak is átlagosan 25,8 évesek. A társaságnak 194 ilyen típusú kocsija van. Ev, EvA és Ev3 típusú kocsiból 174 darabot használ a BKV, ezek átlagos életkora 37,1 év. Korábban azzal számoltak, hogy az Alstom-kocsik szállításának csúszása miatt a 3-as vonalon szolgáló, selejtezésre tervezett Ev3-asokat továbbra is üzemben tartják érdemi felújítás nélkül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.