Május 25-től új szabályok érvényesek az európai telefon- és internetpiacon. A változásokat az egyik internetes szakmai portál képletesen úgy jellemezte, hogy az uniós szabályozás „tüzes trónra” ültette a szolgáltatókat, a távkapcsolót pedig az előfizetők kezébe adta.
Az új uniós jogszabályok végrehajtását május 25-ig írták elő a tagállamoknak. Nálunk ennek életbelépése csúszik, mivel az új elvárásokhoz módosítani kell a hírközlési törvényt. Az ágazatért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium viszont még csak kedden bocsátotta közigazgatási egyeztetésre, illetve juttatta el a távközlési szolgáltatókhoz a módosítás tervezetét.
A távközlés egységes piacának a megerősítése az európai digitális menetrend kiemelt célkitűzései közé tartozik. Az ezzel kapcsolatos változások többek között érintik a számhordozást, hogy az ügyfelek ezentúl a telefonszámaik megtartásával egy nap alatt válthassanak szolgáltatót, egyértelműbb tájékoztatást kapjanak a szolgáltatásokról. Az előfizetői szerződésekben tájékoztatást kell adni a szolgáltatás minimálisan elvárható minőségi szintjeiről. Az internet-előfizetőket tájékoztatni kell egyebek mellett a legnagyobb elérhető sávszélességről, a kapcsolat aktuális sebességéről, valamint az internetes hozzáférés blokkolásáról. A szerződéseknek tartalmazniuk kell az esetleges kártérítés vagy visszatérítés módjait is, ha a minőségi elvárás minimális szintjei nem teljesülnének. A hűségszerződéseket a szolgáltatók legfeljebb 24 hónapra köthetik, de kötelesek éves szerződést is kínálni. Ez megkönnyítheti a szolgáltatóváltást.
A szolgáltatóknak a jövőben hatékonyabb védelmet kell nyújtani az ügyfeleknek a személyes adatokkal való visszaélés és a kéretlen levelek (spam) ellen, illetve értesíteniük szükséges őket az esetleges visszaélések esetén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.