Kínai–magyar üzleti fórummal tegnap hivatalosan is megnyílt a kínai márkás áruk központja (China Brand Trade Center – CBTC) az Asia Centerben. A központ az igényes termékeket előállító és fejlett technológiákat alkalmazó kínai cégek bemutatkozására ad lehetőséget a kelet-közép-európai régióban. A sor Csöcsiang (Zhejiang) tartománnyal indul: a megnyitóra 36 cég érkezett, köztük a járműipar, a megújuló energiák, a szerszám-, gép- és vegyipar, a sporteszközök, valamint a textilipar területéről.
Az átadási ünnepségen Luo Csuan-hang, a csöcsiangi kereskedelmi hivatal európai és amerikai főosztályának elnökhelyettese elmondta: a központ a csöcsiangi cégeknek fontos platformot jelent az európai megjelenéshez – tudósított az MTI. Nádasi Tamás, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara magyar–kínai tagozatának elnöke hangsúlyozta: a kínai kormányfő budapesti látogatása és az akkor aláírt megállapodások új lendületet adnak a két ország vállalkozásai együttműködéséhez.
Az Asia Center tájékoztatása szerint Kína egyik legfejlettebb és leggazdagabb tartománya, az 52 millió lakosú Csöcsiang 2011-ben egyetlen tengerentúli projektként támogatja a CBTC-t mind tartományi, mind központi kormányzati szinten. A tartomány a gazdasági katalizátor szerepét tölti be Kínában, a tartományi GDP éves szinten 379 milliárd amerikai dollár. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.