A munkálatok több hete szünetelnek, mert az alvállalkozók nem kapták meg mintegy 50 millió zloty (mintegy 3,5 milliárd forint) járandóságukat. Az alvállalkozók emiatt levonultak az építkezésről, sőt útelzárással is tiltakoztak. Az autópályának tervek szerint 2012 májusára kellene elkészülnie.
A Tusk-kormány azért bízta kínai cégre az útépítést - az Európai Unióban első ízben - mert az dömpingárat ígért. A versenytárgyaláson a COVEC 1,3 milliárd zlotys (mintegy 90 milliárd forint) ajánlatot tett, vagyis 1 kilométerért 26 millió zlotyt (mintegy 1,8 milliárd forint) kért. Ilyen alacsony áron senki sem épít autópályát a világon. Kiderült, hogy a kínaiak sem.
A lengyel országos utak és autópályák főigazgatósága (GDDKiA) hétfőn bejelentette, hogy 741 millió zloty (kb. 50 milliárd forint) kártérítést fog követelni a kínaiaktól a szerződés teljesítésének elmaradása miatt.
A GDDKiA még nem döntötte el, hogy új versenytárgyalást ír ki, vagy anélkül választja ki az útépítést folytató céget. Közölte, hogy 16 céggel tárgyal az A2-es építésének befejezéséről. Lengyelországban mindenesetre sokan aggódnak, hogy az autópálya nem készül el az Eb kezdetére, bár Donald Tusk miniszterelnök igyekezett megnyugtatni a közvéleményt, hogy az A2 addigra "járható" lesz, ha nem is készül el a teljes infrastruktúra, s az építkezés még júliusban is folytatódni fog.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.