A China Overseas Engineering Group (Covec) nevű kínai állami építőipari konszern leállította a munkálatokat a Varsót Berlinnel összekötő autópálya épülő kettes szakaszán. A munkálatok gyakorlatilag május eleje óta szünetelnek - írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung -, mert a Covec nem fizeti ki a számlák ellenértékét a lengyel alvállalkozók részére, amelyek így sztrájkba léptek.
Eközben a kínai cégnek ultimátumot adott a lengyel kormány az útépítés folytatásával kapcsolatban. Varsó 187 millió euró összegű kártérítési követelést is kilátásba helyezett, amennyiben a Covec a hét végéig nem tesz lépéseket a 49 kilométeres autópályaszakasz megépítésére.
A Covec a lengyel hatósághoz küldött levélben magyarázta a helyzetet. Eszerint a cég számos problémával szembesült az építkezés kapcsán: nem találtak megfelelő alvállalkozókat, és erőteljesen növekedett az építőanyagok ára is. Ugyanakkor – szögezte le a cég – készek arra, hogy ismét tárgyalóasztalhoz üljenek a helyzet megoldásáért. A cég egyébként meglebegtette annak lehetőségét is, hogy semmisnek tekinti a szerződést.
A FAZ kiemeli, hogy a Berlin-Varsó közti autópálya kettes szakaszának logisztikai szempontból döntő jelentősége van, mivel a Nyugat-Európából – mindenekelőtt Németországból – érkező EB-szurkolók - ezen az autópályán keresztül jutnak majd el a labdarugó mérkőzések négy helyszínére: Varsóba, Gdanszkba, Wroclavba és Poznanba.
A helyzet kritikus, hiszen a Covec az első kínai cég, amely egy jelentős összegű uniós közbeszerzést nyert meg. Donald Tusk lengyel miniszterelnök pár nappal ezelőtt úgy fogalmazott, hogy Lengyelország "bizonyos kockázatot" vállalt azzal, hogy egy kínai céget bízott meg az építkezéssel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.