A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Zrt. magyar állami tulajdonban lévő 25 százalék plusz egy szavazatát a többségi tulajdonos Hochtiefnak kell megvásárolnia a részvényesi megállapodás alapján. A társaságnak 36,6 milliárd forintot kell fizetnie – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium pénteken.
A minisztérium azt is jelezte, a kormány határozatában jóváhagyta, hogy az állami vagyon felügyeletéért felelős nemzeti fejlesztési miniszter lehívja a Budapest Airport Zrt.-ben meglévő kisebbségi részesedés értékesítésére vonatkozó eladási opciót a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-n keresztül. A vevő a Hochtief magyarországi leányvállalata, az Airport Hungary Tanácsadó Kft. A közlemény megjegyzi, hogy a többségi tulajdon viszszavásárlására „nem nyílt lehetőség”.
Előző nap, a kormányhatározat megjelenése előtt a sajtóhírek még arról szóltak, hogy az állam nyáron visszaállamosíthatja a Budapest Airportot.
A repülőteret üzemeltető társaság 75 százalékát még 2005-ben az akkori szocialista kormány adta el, a 75 évre szóló üzemeltetési joggal együtt.
Akkor a tulajdont és a jogot a brit BAA International Ltd. szerezte meg rekordnak számító mintegy 464,5 milliárd forintért. A privatizációs szerződés alapján az idén az akkor megmaradt állami részt eladhatják valamelyik vevőnek.
Az egykori brit tulajdonos BAA a ferihegyi érdekeltségéért 2007-ben a Hochtief vezette konzorcium 1,309 milliárd fontot (akkori árfolyamon számítva mintegy 476 milliárd forintot) fizetett. A vételárat két részletben utalta át: az elsőt közvetlenül a tranzakció lezárását követően, a másodikat pedig az idén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.