BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ráfizetés vagy jó üzlet a kuponozás?

A kuponokat és a közösségi vásárlást hirdető cégek óriási - 30-50-70-90 százalékos - kedvezményekkel vonzzák és gyűjtik maguk köré az érdeklődőket. Tény az, hogy ezzel rengeteg embert megmozgatnak, de nem biztos, hogy a szolgáltatóknak is megéri-e a mértéktelen akciózás.

Csak két aktuális rajongói szám a Facebookon: Kupon Világ 109.857, Bónusz Brigád 193.267 tagot tud magáénak, mondta a Turizmus Online-nak Nyáry Gusztáv, vendégszerzési tanácsadó.

De kik és milyenek is azok az emberek, akik az ilyen típusú hirdetésekre ugranak? Ők azok, akik hatalmas árkedvezményekre vadásznak, illetve impulzus vásárlásra hajlamosak, vagyis érzelmi alapon mozdulnak rá az ajánlatra, folytatja a szakember.

Az ilyen típusú vevő/vendég három hátrányt jelent a szálláshely számára. Egyrészt őket újra és újra csak árkedvezménnyel lehet foglalásra bírni, vagyis teljes áron soha nem fog foglalni. Másrészt ennek megfelelően a helyben történő költésük gyakorlatilag a nullával lesz egyenlő, csak azt veszik igénybe, ami ingyenes szolgáltatás. Harmadrészt az ilyen vendég hűséges típus ugyan, de nem a szálláshelyhez, hanem az árkedvezményhez. Amennyire könnyű megszerezni őket, olyan könnyen választanak majd mást egy picivel több kedvezményért, véli a szakember.

Összességében tehát az árkedvezményekkel vevőt ígérő weboldalak, közösségi oldalak, utazási portálok, akciós kuponokat értékesítő oldalak nem tudnak többet, mint árkedvezménnyel vevőt szerezni. Ráadásul ilyen-olyan jutalékért, hirdetési díjakért, netán mindkettőért teszik ezt, ami a szálláshely számára az árkedvezményen kívüli többletköltséget jelent. Érdemes-e ennyire sok költséggel belemenni az árversenybe vagy jobb félgőzzel futni, de több profitot termelni? - teszi fel a kérdést Nyáry Gusztáv, aki szerint az a pénz, amit a vállalkozás az árkedvezményre és az akciós oldalak jutalékára, illetve hirdetési díjára szánna jobban megtérülne, ha saját marketingbe fektetnék be.

Az alig egyéves működésre visszatekintő bónuszokat, kuponokat értékesítő, nagyon gyorsan fejlődő közösségi vásárlói internetes kereskedelmi oldalak forgalma az idén várhatóan jóval meghaladja a 2 milliárd forintot, de elérheti a 3 milliárd forintot is. A GKIeNET-BCE E-buisness Kutatóközpont legutóbbi elemzése szerint a növekedést befolyásolja az is, hogy milyen gyorsan bővül az internetes vásárlás.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.