A Budaörsi úti buszsáv beruházása még nincs befejezve, nyilvánvaló műszaki problémákat okoz, hogy a buszsáv miatt „megállt az élet a Budaörsi úton”, ezért függesztettem fel a buszsáv használatba vételét, a sávot az autósok még a mai nap folyamán visszakapják, az elmúlt két napi áldatlan állapotok nem ismétlődhetnek meg – jelentette be csütörtöki, rendkívüli tájékoztatóján Tarlós István főpolgármester. Hozzátette: a Főpolgármesteri Hivatalban megvizsgálják, hogy az idő előtti forgalomba helyezés hogyan történhetett meg.
Tarlós István emlékeztetett arra, hogy a beruházás évekkel ezelőtt indult, mint fogalmazott, „kármentést végzünk”, a műszaki tartalom megváltoztatása esetén ugyanis azonnal vissza kellene fizetni 100 millió forint uniós támogatást.
A főpolgármester azt is bejelentette, hogy kezdeményezik a KRESZ-módosítását. Eszerint azok a személygépkocsik, amelyben legalább hárman ülnek, használhatnák a buszsávot.
A Fővárosi közgyűlés 2008. december 18-án döntött a beruházásról, a kivitelezés az elmúlt fél évben folyt. A projekt több részből áll, további elemei a Hegyalja úton és a régi Budaörsi úton buszsáv kiépítése, amely útszélesítéssel történik, vagyis nem csökken a jelenlegi forgalmi kapacitás – mondta Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. Hozzátette, a következő hetekben megvizsgálják, milyen kiegészítő intézkedésekre van szükség, a végleges forgalmi rendről csak ezt követően születik döntés. Vitézy elmondta, hogy nem készült érdemi forgalmi szimuláció – igaz, ez nem is volt elvárás -, amit most pótolni fognak. A BKK vezérigazgatója szerint az összes, folyamatban lévő hasonló beruházást felülvizsgálják.
Megkezdődött a jelzőlámpás csomópontokban a „lámpázások” felülvizsgálata – tette hozzá a főpolgármester, „a fázistervek megfelelősége ugyanis nem bizonyított”, a lámpák egyes kereszteződésekben érthetetlenül nincsenek összehangolva.
Tarlós István szerint komoly szakmai feladat a budapesti közlekedés megszervezése, amiről nem szabad felelőtlenül nyilatkozni. A főpolgármester szerint a városházának nyilvánvalóan Budapest érdekeit kell figyelembe vennie, de ez egyáltalán nem vidékellenesség, „a kirohanásokra, bátorságfejlesztő gyakorlatokra nem akarok reagálni”. Emlékeztetett arra, hogy Magyarország nyolc autópályája közül hét bevezet a fővárosba, amit adottságként figyelembe kell venni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.