BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Üvegkabinos libegő vihet minket a Budai Várba

Várkabin névre hallgató kötélpályás, üvegkabinos jármű közlekedhet a jövőben a Vigadó tér és a Budai Vár, később pedig a Budai Vár és a Citadella között – az új fővárosi attrakció tervéről Molnár József, a BTSZK ügyvezető igazgatója számolt be a parlamentben ma megtartott Első Budapesti Turisztikai Konferencián.

A fővárosi turisztikai marketingszervet vezetőjének közlése szerint a még engedélyeztetési eljárás előtt álló projekt magántőkéből épülne meg, mintegy 6-8 milliárd forintos beruházás keretében. Ha minden az elképzelések szerint alakul, mintegy 5-6 eurós viteldíj fejében másfél-két év múlva már lebeghetünk is a Duna felett.

A konferenciát megelőző sajtóeseményen Molnár József az idén megújult Budapest Kártyáról is beszélt. Elmondta, hogy a 14 éves múltra visszatekintő kedvezménykártyánál egyszerűsödtek a kedvezménysávok, nőttek a kedvezmények mértékei, illetve a turisták igényeit és szokásait követendő többféle kártyatípust vezettek be. Még az idén várható a legújabb változat, a kifejezetten konferencia-vendégek számára készülő, az adott rendezvényre és személyre szabott, kedvezményes feltételeket nyújtó Rendezvény és Konferencia Kártya.

A konferencia megnyitójában Csomós Miklós oktatási és kulturális ügyekért felelős főpolgármester-helyettes azt mondta: az egyik legfontosabb lépésnek azt tartja, hogy hamarosan megalakulhat a Budapesti Turisztikai Desztinációs Menedzsment (BTDM). Erről valójában a Fővárosi Közgyűlés április 27-én már döntött, egyben megbízta a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központot (BTSZK) a TDM létrehozására.

Június 22-én pedig határozat születik a TDM szervezeti formájáról is. Amint a politikus hangsúlyozta, egyes vidéki nagyvárosokban már működnek TDM-ek, s egyebek mellett ennek hiánya az egyik fő oka annak, hogy a fővárosban az utóbbi években elmaradtak az ágazatba áramló uniós pályázati pénzek. A főpolgármester-helyettes szerint a TDM-szervezet megalakulásával az Új Széchenyi Terv keretében is támogatási forrásokhoz juthat majd a fővárosi turizmus, amelyek nagyságrendje összesen mintegy 100 millió forint lehet.

A siker egy másik lényeges zálogaként említette Csomós Miklós, hogy álláspontja szerint soha nem volt még olyan folyamatos a koordináció és olyan eredményes az együttműködés a fővárosi cégek között, mint jelenleg. Példaként hozta fel, hogy a Városligetben városgondnoki rendszert állítanak fel, azaz egy kijelölt személy fogja folyamatosan figyelni és jelezni a felmerülő problémákat, legyenek azok kertészeti, vízzel kapcsolatos vagy egyéb területet érintő tennivalók

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.