„A visszavonás összesen körülbelül 50 ezer terméket érint, arra kérjük a fogyasztókat, hogy a birtokukban lévő árut – akár a vásárlást igazoló blokk hiányában is vigyék viszsza abba a kereskedelmi egységbe, ahol vásárolták, és a helyszínen visszatérítik a termék árát” – mondta a Világgazdaságnak Belovai Csaba, a Zwack kereskedelmi igazgatója. Kérdésünkre, hogy anyagilag hogyan érinti a Zwackot a visszarendelés, az igazgató elmondta: a hibás termékkel kapcsolatos veszteség nem számottevő a cég méreteihez képest, éves árbevételüknek csupán az egy százalékát teszi ki, s magának a visszavonásnak a költsége sem jelentős.
Lapunk számításai szerint összességében a kár meghaladhatja a százmillió forintot, hiszen a Zwack Unicum Nyrt. árbevétele a március 31-én zárult 2010/2011-es üzleti évben 12,21 milliárd forint volt. Az igazgató elmondta, a három érintett kiskereskedelmi láncot értesítették, és pénteken már meg is történt a termékkivonás. Nagykereskedő partnereiket is tájékoztatták, és a gasztronómiából is folyamatos a termékvisszahívás. Hozzátette: a fesztiválokra nem szállítottak szénsavas Kalinkát.
Mint elmondta: a májusban bevezetett újdonság fejlesztése egy kétéves projekt eredménye, amelynek keretein belül maximális gondossággal jártak el a fejlesztés minden szakaszánál, az üvegkialakításba például több külsős intézményt is bevontak: a Széchenyi István Egyetem csomagolástechnikai laborja, illetve egy amerikai laboratórium is közreműködött benne. Termékhiba a tesztüvegeknél nem jelentkezett, azt csak a raktározás folyamán észlelték. A 80 ezer eddig értékesített palack után pedig összesen egyetlen erre vonatkozó fogyasztói visszajelzést kaptak, Belovai Csaba hangsúlyozta azonban, hogy baleset ez esetben sem történt. Nincs nevesíthető felelőse a hibának, a visszavonással kapcsolatos összes felmerülő költséget a Zwack állja.
Végső esetben
„Önkéntes visszahívás esetén a gyártó vagy forgalmazó maga állapítja meg egy a termékről, hogy az nem biztonságos, és intézkedéseket tesz, hogy az lekerüljön a boltok polcairól, illetve a már értékesített termékeket a fogyasztóktól visszavegyék. Erre végső esetben kerül sor, ha a veszélyek elhárítására más intézkedések nem elégségesek” – mondta lapunknak Butsi István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság piacfelügyeleti osztályán belül működő műszaki osztály vezetője. Az idén már több példa volt erre. A C&A Mode Kereskedelmi Kft. februárban bébilábbeliket rendelt vissza azok magas krómtartalma miatt, ez Magyarországon 356 pár cipőt érintett. Az IKEA márciusban a cég által forgalmazott kétféle Förta kávé/tea készítő terméket hívta vissza balesetveszély miatt, januárban pedig a Rund üvegpoharakat rendelték vissza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.