A Volkswagen a MAN szavazati jogának 55,9 százalékát birtokolja majd az üzlet lezárultával – nyilatkozott a wolfsburgi vállalat. A Volkswagen befolyása így nagyobb lehet, hiszen az ajánlat kezdetekor 40 százalék elérése volt a cél.
Európa legnagyobb autógyártója májusban növelte 29,9-ről 30,5 százalékra a MAN-ban meglévő pakettjét, ezzel kikövezte a szorosabb együttműködés útját a MAN és a rivális – szintén VW-érdekeltség – svéd Scania között.
A Volkswagen felmérése szerint a tehergépjármű-gyártói szövetséggel évente több mint 1000 milliárd euró spórolható meg, beleértve a beszerzés és a fejlesztés költségeit is.
„A Volkswagen több mint elégedett az elért eredményekkel” – jelentette ki a fejlemények kapcsán Martin Winterkorn vezérigazgató. A nagyobb részesedés révén – tette hozzá – még szorosabb lehet az együttműködés a Volkswagen csoport és a MAN között.
A részvényesek azt követően tettek ajánlatot, miután a MAN papírjainak a kurzusa a VW részvényeinek ára alá esett az ajánlattételi időszak utolsó napjaiban (ez egyébként június 29-én ért véget). Az ajánlattételi időszak kezdetekor, május 31-én a részvény kurzusa a 95 eurós felvásárlási ár fölött volt, viszont június 28-ra a MAN-papír ára már 91,8 euróra esett.
Ferdinand Piech, aki a VW és a MAN elnöke is egyben, a müncheni központú tehergépjármű-gyártónál és a Scaniánál is a költségek további csökkentését kívánja elérni. Céljai között szerepel emellett a Porschéval történő egyesülés is, illetve a Totyota legyőzése a világ legnagyobb autógyártója címért folytatott versenyben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.