Az Európai Unió szabályai szerint a hazai beszállítók nem élvezhetnek előnyt belső piacon a külföldi beszállítókkal szemben - figyelmeztet az Európai Bizottság annak kapcsán, hogy a Siemens győzött a brit pályázaton. A másik pályázó, a Bombardier ugyanakkor azt állítja, hogy a 3 milliárd fontos megbízás elbukása miatt kell elbocsátania mintegy 1 500 brit dolgozóját, ami a 160 éve működő Derby vasútgyár végét jelentheti.
Az Európai Bizottság szóvivője szerint könnyű az uniós szabályokat hibáztatni a Bombardier vereségéért. „A brit esetből hiba lenne levonni a konklúziót, miszerint a közbeszerzési pályázatokon mindig a hazai versenyzőnek kell ítélni a beruházást, mivel a hangsúly az adófizetőkön van, nem a vállalatokon. A lényeg, hogy az adófizetők a lehető legjobb szolgáltatást kapják befizetett pénzükért.” – nyilatkozta Chantal Hughes a Financial Times szerint.
John Denham, a közösségi és önkormányzati ügyek brit minisztere ugyanakkor független vizsgálatot kezdeményez, azt kérve, hogy vegyék tekintetbe a külföldi konzorcium győzedelmeskedésének brit gazdaságra gyakorolt hatásait. Philip Hammond közlekedési miniszter az ügy kapcsán az előző munkáspárti kormányt hibáztatja, mondván, az általuk hozott szabályok tették lehetővé a Siemens nyerő helyzetbe kerülését. Hammond szerint átfogó vizsgálatra lenne szükség az uniós szabályok brit alkalmazását tekintve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.