A vállalkozás 2010 májusa és 2010. novembere között a fájdalomcsillapításra és lázcsillapításra szolgáló gyógyszerkészítményt több kommunikációs csatornán is népszerűsítette. Többek között betegtájékoztató szórólapokon, amelyen az egyik reklámszlogen szerint a készítmény „10 perc alatt eléri azt a vérszintet, amely a fájdalomcsillapító hatás kezdetéhez szükséges.”.
Az egyes állítások valóságtartalma önmagában ugyan nem minősült jogsértőnek, azok együttes üzenete azonban - azon túl, hogy az Ibustar gyorsan hat - azt a képzetet kelti, hogy a tabletta bevételét követő 10 perc múlva a fájdalomcsillapító oly módon kezd el hatni, hogy a fájdalom érezhetően enyhülni kezd.
Az állítás ezzel szemben azon alapszik, és arra utal, hogy 10 perc elteltével a tabletta elkezd (orvosi értelemben) hatni, azaz a hatóanyag-koncentráció eléri azt a küszöbértéket, amelyet a szakirodalom a hatás kezdetének fogad el. A reklám következtében a fogyasztóban kialakult képzetnek megfelelő eredmény - vagyis az, hogy a fájdalom 10 perc elteltével megszűnik - nem bizonyítható.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás az Ibustar népszerűsítésére alkalmazott betegtájékoztató szórólapon megjelenő tájékoztatásaival fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A Gazdasági Versenyhivatal a jogsértés megállapítása mellett a bírság kiszabását nem tartotta szükségesnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.