A halmozódó raktárkészlet elsősorban a General Motorst érinti rosszul: a Reuters szerint a Chevrolet Silverado és a GMC Sierra modellek forgási sebessége jelenleg 122 nap, ami 50 százalékkal magasabb az átlagnál. De a Chrysler és a Toyota sem lehet nyugodt a maga 93 napjával, a relatíve legjobb helyzetben lévő Ford is 79 napnyi készletet halmozott fel a pickupokból.
A helyzet egyelőre még nem kritikus, annak ellenére, hogy a szektor láthatóan túlbecsülte a legnagyobb kategória iránti keresletet. A szakértők most azon aggódnak, a második félévben is folytatódik-e az amerikai gazdaság és ezáltal a kereslet gyengélkedés, ha ugyanis a vásárlók nem jelennek meg, akkor jelentős árkedvezményekre lehet számítani.
Márpedig a gyártók már most is komoly kedvezményeket adnak, a Toyota Tundra 2 600 dolláros árcsökkentéssel kel el, de a leginkább akciós GM Silverado esetében az árelőny az 5 ezer dollárt is meghaladja. Ha a helyzet nem javul, szeptemberre akár még 700 dollárral emelheti az autónkénti kedvezményt, ez pedig a januárban mért, a szakértők által túl magas értéknek felel meg.
A GM egyébként igyekezett megnyugtatni a befektetőket, hogy forgási sebessége 110-100 napra esik vissza az év végére, ehhez az ígéret szerint a pickupgyártás júliusi egyhetes szünete is hozzájárul majd
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.