BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem ismerik az ÚSZT pályázatokat a cégek

A magyarországi cégek jellemzően nem ismerik az Új Széchenyi-terv (ÚSZT) pályázatait, a nagyobbak tájékozottsága az átlagosnál is rosszabb, illetve ágazati megközelítésben a szállítás, raktározás, posta, távközlés és pénzügyi vállalkozások a legkevésbé informáltak.

Többek között ez derült ki abból a felmérésből, amelyet a GKI Gazdaságkutató Zrt. készített július első felében a 250 millió forintot meghaladó éves nettó árbevételű cégek körében (ezek reprezentálják létszám alapján a hazai vállalkozások 63 százalékát).

Kiderült, hogy a válaszadók 91 százaléka ez év január óta nem nyújtott be pályázatot az ÚSZT keretében, illetve nem is tervezi ezt. A felmérésben részt vevőknek csupán a 8 százaléka pályázott, 29 százalékuk sikerrel, 11 százalékuk sikertelenül, a többinél még nem ismert a végkifejlet. A pályázásban aktívak fele 10–50 millió forint közötti összegre pályázik/pályázott, egyötödük 50–100 millió közötti támogatás elnyerését célozta meg, s ugyanennyien vannak, akik ennél nagyobb összeget nyertek/nyernének el.

A felmérésben külön kitértek a hazai gazdaság egyik kitörési pontjának nevezett és elvben prioritást élvező területére, a kutatás-fejlesztés-innovációra. Ám az eredmény itt is lesújtó: a cégeknek ugyanis csak a 6 százaléka válaszolt igennel arra a kérdésre, hogy 2011. január óta indult-e kutatás-fejlesztési pályázaton, vagy tervezi-e ezt a jövőben. Nem volt azonban köztük egyetlen építőipari, pénzügyi vagy ingatlanügyleteket bonyolító vállalat sem. A pályázóknak is csak kevesebb mint egyharmada vesz igénybe pénzintézeti forrást, a többiek saját forrást használnak kiegészítésként. Utóbbiak kétharmada (a pályázók 20 százaléka) esetében a támogatási intenzitás az egyharmados arányt sem éri el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.