Az sem lesz ritka, hogy egy-egy ügyfélhez több mobilnetes előfizetés is kötődik a szolgáltatók örömére, amelyek közül addigra többen már túl lesznek egy újabb technológiai váltáson. A még korszerűbb hálózatok sebessége ugyanis már vetekszik majd a vezetékesével.
A mobiloperátorok rangsorát a teljes mobilos ügyfélszám alapján a kínai és indiai cégek vezetik, az amerikai éllovas Verizon Wireless csak a hatodik helyre pályázhat. Az éllovas China Mobile mondhatja magáénak a világ összes mobil-előfizetésének a 11 százalékát. A globális mobilpenetráció ma már meghaladja a 75 százalékot, ennek közel a felét az ázsiai csendes-óceáni térség adja.
A széles sávú mobilos ügyfelek ez évre várható milliárdos számát tekintve is ez a földrész vezet nagyjából 400 millióval, ezt követi Észak-Amerika és Nyugat-Európa egyenként több mint 200-200 millióval. A mobilinternet fő hajtóerejének hardveroldalon az okostelefonok, a laptopok és a táblagépek számítanak, a tartalom oldaláról pedig a gombamód szaporodó alkalmazások és a rájuk építhető szolgáltatások. A globális mobilnetes adatforgalom egyes felmérések szerint egy év alatt megháromszorozódott.
Magyarországon a széles sávú mobilos ügyfelek száma követi a nemzetközi trendeket, egy év alatt mintegy félmillióval bővült. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb elemzése szerint ez év júniusában 1,561 millió volt, szemben az egy évvel korábbi 1,037 millióval. A ténylegesen aktív ügyfelek száma ennél alacsonyabb, 1,19 millió volt, szemben a tavaly júniusi 809 ezerrel, de a növekedés dinamikája megegyezik a teljes piac előfizetői körével.
Ezzel szemben a forgalmazott adatmennyiségben nálunk mind az összes, mind az egy főre jutó átlagos forgalom folyamatosan csökken. Tavaly júniusban 1,376 millió gigabyte adat haladt át a hazai mobilhálózatokon, ebből az egy főre jutó átlagos adat még 1,39 gigabyte volt. Ez év júniusra az előbbi mutató 1,339 millió, míg az átlagos adat csupán 1,13 gigabyte volt.
Az NMHH jelentése szerint a forgalmazásban részt vevő aktív előfizetések alapján a T-Mobile részesedése 49,00 százalékról 49,41-ra nőtt, a Telenoré 23,65 százalékról 23,50-ra, míg a Vodafone részesedése 27,36 százalékról 27,09-ra csökkent.
Az összes előfizetőt tekintve a Vodafone piaci részesedése 26,16 százalékon stagnált, a T-Mobile-é 48,44 százalékról 48,68-ra nőtt, míg a Telenoré 25,39 százalékról 25,16-ra csökkent.
Miközben a mobilinternet-piac Magyarországon még folyamatos növekedésre képes, a mobil-előfizetések száma az utóbbi négy-öt hónapban folyamatosan csökken, ezt szakértők még a korábbi válság számlájára írják. Most júniusban 11,7 millió mobilügyfél volt Magyarországon, míg a múlt év végén még bőven meghaladta a 12 milliót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.