Mennyiséget tekintve stabil a bolti eladás, féléves összehasonlításban. Átlag felett nőtt az élelmiszer üzletek bevétele például sajt, gyümölcsjoghurt, tejföl, étolaj és vaj eladásából - tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.
A nagy eladóterű üzletek forgalma mellett növekedést regisztráltak a 200 négyzetméteres és kisebb boltoknál is. Ezáltal utóbbiak piaci részesedése stabil maradt, egyik félévről a másikra. A legutóbbi évek csökkenései után ez a trend javulást jelez
A hagyományos üzletek stabil piaci pozíciója azért figyelemre méltó, mert a kereken 19 600 általános élelmiszerüzletből 11 100 eladótere 50 négyzetméter vagy kisebb, míg további 6 400 tartozik az 51-200 négyzetméteres szegmensbe – állapítja meg Villányi Ágnes. .
Figyelemre méltó, hogy ugyanakkor a fogyasztók eléggé koncentráltan vásárolnak: Az élelmiszerek eladásából csaknem kétharmad jut a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre, értékben. Az élelmiszerek éves kiskereskedelmi forgalma 2010. június-2011. májusban meghaladta az 1 300 milliárd forintot, a Nielsen által mért termékcsoportokból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.