BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vesztésre állnak a kereskedelmi tévék

Az elmúlt években jelentős átrendeződésen ment keresztül a magyar televíziós piac, egyre nagyobb közönségarányt hasítanak ki maguknak a tematikus csatornák. Egy friss felmérés szerint ráadásul a tematikusokon hatékonyabban lehet hirdetni.

A jövőben tovább folytatódhat a tematikus tévécsatornák térnyerése a kereskedelmi csatornákkal szemben, a nézőközönségük pedig még mindig tartogat kiaknázatlan lehetőségeket a hirdetők számára. Az Atmedia és a GfK Hungária friss közös felmérése szerint ugyanis a tematikus csatornák nézői befogadóbbak a műsorblokkokat elválasztó reklámokkal kapcsolatban, az azokban szereplő termékekre és szolgáltatásokra közel 50 százalékkal jobban emlékeznek, valamint többet is költenek FMCG áruk vásárlására, mint a kereskedelmi csatornák nézői.

„A tematikus tv-adók megjelenésének következtében – különösen az utóbbi három évben – a piac jelentős átrendeződésen ment keresztül. Ennek eredményeként mára elmondható, hogy a nézők közel 50 százaléka a napi átlagos több mint négy tévézéssel töltött órában a kereskedelmi csatornákkal szemben a tematikus csatornák műsorkínálatát részesíti előnyben. Ez az arány 2007-ben még csupán 28,2 százalék volt. A nézettségi adatok ilyen mértékű megváltozása azonban egyelőre nem vonta maga után a tv-hirdetések arányának hasonló változását, mely alapján kijelenthető, hogy Magyarországon a tematikus adók nézőinek reklámpotenciálja még mindig tartogat kiaknázatlan lehetőségeket” – fejtette ki véleményét a kutatás kapcsán Lukács Csaba, az Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója.

A tematikus adók térnyerése meglátása szerint a jövőben is folytatódik, mint mondta, jelenleg több mint 100 magyar nyelvű csatorna fogható, és ez a szám a következő években is minden bizonnyal növekszik. A tematikus adók közönségaránya is évről évre nő, igaz, az egyre több csatorna miatt széttöredezik a piac. Mára a háztartásoknak csupán 18 százaléka az, amely csupán a három földi sugárzású adót fogja, a többi „multicsatornás”, átlagosan 35-40 tévéadóval.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.