A jövőben tovább folytatódhat a tematikus tévécsatornák térnyerése a kereskedelmi csatornákkal szemben, a nézőközönségük pedig még mindig tartogat kiaknázatlan lehetőségeket a hirdetők számára. Az Atmedia és a GfK Hungária friss közös felmérése szerint ugyanis a tematikus csatornák nézői befogadóbbak a műsorblokkokat elválasztó reklámokkal kapcsolatban, az azokban szereplő termékekre és szolgáltatásokra közel 50 százalékkal jobban emlékeznek, valamint többet is költenek FMCG áruk vásárlására, mint a kereskedelmi csatornák nézői.
„A tematikus tv-adók megjelenésének következtében – különösen az utóbbi három évben – a piac jelentős átrendeződésen ment keresztül. Ennek eredményeként mára elmondható, hogy a nézők közel 50 százaléka a napi átlagos több mint négy tévézéssel töltött órában a kereskedelmi csatornákkal szemben a tematikus csatornák műsorkínálatát részesíti előnyben. Ez az arány 2007-ben még csupán 28,2 százalék volt. A nézettségi adatok ilyen mértékű megváltozása azonban egyelőre nem vonta maga után a tv-hirdetések arányának hasonló változását, mely alapján kijelenthető, hogy Magyarországon a tematikus adók nézőinek reklámpotenciálja még mindig tartogat kiaknázatlan lehetőségeket” – fejtette ki véleményét a kutatás kapcsán Lukács Csaba, az Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója.
A tematikus adók térnyerése meglátása szerint a jövőben is folytatódik, mint mondta, jelenleg több mint 100 magyar nyelvű csatorna fogható, és ez a szám a következő években is minden bizonnyal növekszik. A tematikus adók közönségaránya is évről évre nő, igaz, az egyre több csatorna miatt széttöredezik a piac. Mára a háztartásoknak csupán 18 százaléka az, amely csupán a három földi sugárzású adót fogja, a többi „multicsatornás”, átlagosan 35-40 tévéadóval.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.