Az összesített értékelésben a listát japán gyártmányok uralják: az első tíz között a hetedik helyen áll a Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion, a nyolcadikon pedig a Kia Picanto 1.0 LPG ISG. A tízből az összes többi japán gyártmány.
A listát a Lexus CT 200h vezeti, a második helyen a Toyota Prius, a harmadikon a Toyota iQ 1.0 VVT-i áll. A negyedik a Toyota Auris Hybrid, az ötödik a Honda Insight Hybrid, a hatodik a Honda Jazz Hybrid. A kilencedik helyezést a Nissan Micra Visia 1.2 DIG-S szerezte meg, a tízedik helyen pedig a Suzuki Alto és a Nissan Pixo áll holtversenyben.
A VCD szigorúbb környezetvédelmi normák bevezetését tartaná szükségesnek, ami a német gyártókat is nagyobb erőfeszítésre ösztönözné. "Nem elég a prémium szegmensre összpontosítani, még akkor sem, ha az hozza a legtöbb pénzt" - mondta a VCD klímapolitikai szóvivője Gerd Lottsiepen. "A nagy limuzinok klímagyilkosok és azok is maradnak."
A német autógyártók szakmai szervezete a Verband der Automobilindustrie (VDA) ellenvetésében rámutatott, hogy az újonnan üzembe helyezett német gyártmányú autók széndioxid kibocsátása jelentősen csökkent. A júliusi üzembe helyezések átlaga szerint kilométerenként 146 gramm széndioxidot bocsátanak ki, ami elméletileg 5,9 literes átlagfogyasztásnak felel meg. A német autók átlaga eszerint elmarad az importált autók átlagától, különösen a felső kategóriáknál.
Négy év múlva lép életbe az EU 130 grammos kibocsátási korlátja, 2020-ra pedig már 95 grammra kell csökkenteni a kilométerenkénti széndioxid kibocsátást.
A VDA hibrid járművek vásárlására buzdítja a németeket. "A német ipar átaludta a hibrid technológia térnyerését" - mutatott rá Gerd Lottsiepen.
A listát a hétüléses jármű kategóriában vezeti egy német modell, a földgáz üzemű VW Touran 1.4 TSI EcoFuel CNG DSG. A leginkább környezetbarát járművek listáját pedig a smart fortwo coupé 40kW cdi vezeti 86 g/km CO2 kibocsátással.
A VCD több szempont figyelembe vételével állította össze a klímavédelmi rangsort. A széndioxid kibocsátást 60 százalékos, a zajos üzemelést 20 százalékos, az emberi szervezet károsanyag terhelését 15 százalékos, a nitrogén kibocsátással modellezett környezetterhelést 5 százalékos súlyozással vette figyelembe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.