Felmérés. Az új londoni Bond Street Európa legdrágább bevásárlóutcája, ezt a párizsi Avenue Montaigne követi, míg a moszkvai Stoleshnikov Lane a harmadik a képzeletbeli dobogón – áll a Jones Lang LaSalle legfrissebb tanulmányában. A nemzetközi ingatlan-tanácsadó megállapítása szerint a luxustermékek világpiacán a vártnál is gyorsabb a kilábalás a pénzügyi krízist követően.
Az angol főváros bevásárlóutcáján kimagasló bérleti díjakkal dolgoznak az ingatlanok tulajdonosai, előfordul, hogy az árak elérik a havi 7900 eurót is négyzetméterenként. Párizs legdrágább utcájában a bérleti díjak 7500 körül alakulnak négyzetméterenként, Moszkvában pedig a legmagasabb érték 7015 euró.
A társaság európai, közel-keleti és ázsiai kiskereskedelmi csapatának igazgatója, Robert Bonwell szerint a kiskereskedelmi piacokon a luxustermékek számítanak a legnemzetközibbnek, hiszen a világmárkák globális stratégiát alkalmaznak.
A közelmúltban több vezető nemzetközi márka is két számjegyű árbevétel-növekedésről, rekordnagyságú éves forgalomról számolt be. A luxuskereskedelem Európában is fellendült; 2010-ben néhány világmárka teljes bevételének 30-40 százalékát az európai piacok generálták.
James Dolphin, a Jones Lang LaSalle régiós kiskereskedelmi részlegének a vezetője elmondta: a virágzó e-kereskedelem ellenére Európa legdrágább bevásárlóutcái továbbra is kiemelkedő fontosságúak a luxuskategóriás termékek piacán. A kiadások tekintetében meglehetősen visszafogott elmúlt két évet követően a kereskedők most határozott bővülési tervekkel reagálnak a növekvő fogyasztói bizalomra. A legjobb helyeken található prémium kategóriás üzletek iránti növekvő kereslet a bérleti díjak emelkedését eredményezi. Más kereskedők is előnyökhöz próbálnak jutni luxusmárkák közelében elhelyezkedő üzletekkel, és az általuk generált megnövekedett kereslet további nyomást gyakorol a bérleti díjakra. n VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.