A helyi iparági szövetség, a Society of Indian Automobile Manufacturers hozzáteszi, hogy a szubkontinens központi bankja 1,75 százalékkal emelte az irányadó kamatlábat, hogy megfékezze az inflációt, ám ez azonnal visszavetette a forgalmat, hiszen Indiában az autók négyötöde hitelfinanszírozás révén talál gazdára.
A Maruti, amely az Ázsia harmadik legerősebb gazdaságában elkelő autók majdnem felét adja, most hirtelen módosítani kényszerült termelési és értékesítési prognózisát. E szerint – egyebek mellett a hitelköltségek és az üzemanyag drágulása miatt – az április elsején kezdődött folyó üzleti évben mégsem éri el a korábban jelzett 15 százalékos eladásbővülést. Az irányadó kamatláb emelése a benzin és a gázolaj árának erős növekedését okozta – jelentette ki Vishnu Mathur, a Maruti egyik igazgatója.
Mindenesetre a Maruti Suzuki eladásai a második egymást követő hónapban csökkentek, és a visszaesés júliusban elérte a 25 százalékot. A múlt héten pedig azt jelentette be a cég, hogy a piac szűkülése miatt visszafogja a termelést. Nakanisi Sinzo, a Maruti Suzuki India vezérigazgatója azonban nem árulta el, mennyivel csökkentik a gyártást. Mindezek miatt már csak egy számjegyű forgalomnövekedésre számít ebben az üzleti évben az 54,2 százalékig a japán Suzuki Motor tulajdonában lévő indiai vállalat.
A Tata Motors, a Jaguar Land Rover csoport tulajdonosa pedig bejelentette, hogy a múlt hónapban 6 százalékkal, 64 ezer elá esett a júliusi értékesített darabszám. A Tata hazai értékesítése 38 százalékkal, 17,2 ezerre esett júliusban, főleg azért, mert a világ legolcsóbb autójaként hirdetett Nano iránti kereslet 64 százalékkal zuhant. Pedig a júniusban zárult negyedévben még a Nano is kelendő volt, viszont a Tata csoport hazai eladásai már akkor is 69 ezer darabra estek a tavalyi április–június közti időszakban elért 78 ezerről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.