Mindez amiatt vetődött fel a hamburgi üzleti konferencián, mert júniusban a Der Spiegel, a Die Welt, valamint az Auto Bild azt jelentette, az Opel tulajdonosa, a General Motors átgondolhatja német leányvállalatának eladását. Ezek után a GM vezérigazgatója, Dan Akerson a múlt hónap végén kijelentette: nem eladó az Opel.
Bernd Osterloh azt is közölte: a VW konszern a gazdaság lassulása ellenére is bízik az eladások további erőteljes növekedésében. Jóllehet a múlt hónapban 2 százalékkal kevesebb személyautó talált gazdára Európában, mint egy évvel korábban, a visszaesés mértékét azonban csökkentette a közel 10 százalékkal fellendült német piac.
Az előzetes adatok szerint a VW konszern termelése július végéig 12,5 százalékkal haladta meg a tavalyi első hét hónap teljesítményét, júliusban pedig rekordot állított fel, és 17 százalékkal növelte kiszállításait a kínai, észak-amerikai és kelet-európai a megrendelések bővülésének köszönhetően.
Július végéig közel egymillió VW autót adott el a Volkswagen Kínában, 12,9 százalékkal többet, mint tavaly. Az Egyesült Államokban az első hét hónap alatt 22 százalékkal, 183 ezer fölé emelkedett a VW-, 15 százalékkal, 65 ezerre az Audi- és harmadával, több mint 18 ezerre a Porsche-eladások száma.
Oroszországban pedig egyenesen megduplázta és 56 ezer fölé emelte héthavi értékesítéseit a Volkswagen, amely megállapodott a GAZ csoporttal, hogy annak Nyizsnyij Novgorod-i gyárában – 2019-ig – évi 110 ezer VW és Skoda gépkocsit szerelnek össze az orosz piac számára. A sorozatgyártás a jövő év végén kezdődik, addig 200 millió eurós beruházással modernizálják a GAZ-üzem fényezősorát, s egy új karosszériagyártó sort is terveznek. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke kijelentette: „Kalugai gyárunk kapacitását is növelni kívánjuk, hogy kellő mértékben részesedhessünk az orosz piacon tapasztalható fellendülésből.”
A GM is azon van, hogy bővítse oroszországi termelését. Szentpétervári üzemében 230 ezerre emeli a Chevrolet- és Opel-kibocsátását a következő öt évben, a GM–Avtovaz vegyes vállalat Chevrolet Niva-gyártását pedig 120 ezerre növelik Togliattiban. A csoporthoz tartozó Chevrolet július végéig ugyan csupán 57 százalékkal adott el többet, mint a tavalyi első hét hónapban, ám a közel 94 ezres darabszám, valamint az Opel 120 százalékos forgalombővülése és 36 600-as darabszáma jól jelzi, milyen lehetőségek rejlenek az orosz autópiacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.