BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem kell az Opel a Volkswagennek - Folytatódik a harc

A Volkswagen konszernnek nem érdeke, hogy megvegye az Opelt, mivel a gyártási folyamatok nem illeszkednek egymáshoz – válaszolta szerdán egy újságírói kérdésre Bernd Osterloh, a Volkswagen AG munkástanácsának elnöke, aki egyben a felügyelőbizottság helyettes elnöke is.

Mindez amiatt vetődött fel a hamburgi üzleti konferencián, mert júniusban a Der Spiegel, a Die Welt, valamint az Auto Bild azt jelentette, az Opel tulajdonosa, a General Motors átgondolhatja német leányvállalatának eladását. Ezek után a GM vezérigazgatója, Dan Akerson a múlt hónap végén kijelentette: nem eladó az Opel.

Bernd Osterloh azt is közölte: a VW konszern a gazdaság lassulása ellenére is bízik az eladások további erőteljes növekedésében. Jóllehet a múlt hónapban 2 százalékkal kevesebb személyautó talált gazdára Európában, mint egy évvel korábban, a visszaesés mértékét azonban csökkentette a közel 10 százalékkal fellendült német piac.
Az előzetes adatok szerint a VW konszern termelése július végéig 12,5 százalékkal haladta meg a tavalyi első hét hónap teljesítményét, júliusban pedig rekordot állított fel, és 17 százalékkal növelte kiszállításait a kínai, észak-amerikai és kelet-európai a megrendelések bővülésének köszönhetően.

Július végéig közel egymillió VW autót adott el a Volkswagen Kínában, 12,9 százalékkal többet, mint tavaly. Az Egyesült Államokban az első hét hónap alatt 22 százalékkal, 183 ezer fölé emelkedett a VW-, 15 százalékkal, 65 ezerre az Audi- és harmadával, több mint 18 ezerre a Porsche-eladások száma.

Oroszországban pedig egyenesen megduplázta és 56 ezer fölé emelte héthavi értékesítéseit a Volkswagen, amely megállapodott a GAZ csoporttal, hogy annak Nyizsnyij Novgorod-i gyárában – 2019-ig – évi 110 ezer VW és Skoda gépkocsit szerelnek össze az orosz piac számára. A sorozatgyártás a jövő év végén kezdődik, addig 200 millió eurós beruházással modernizálják a GAZ-üzem fényezősorát, s egy új karosszériagyártó sort is terveznek. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke kijelentette: „Kalugai gyárunk kapacitását is növelni kívánjuk, hogy kellő mértékben részesedhessünk az orosz piacon tapasztalható fellendülésből.”

A GM is azon van, hogy bővítse oroszországi termelését. Szentpétervári üzemében 230 ezerre emeli a Chevrolet- és Opel-kibocsátását a következő öt évben, a GM–Avtovaz vegyes vállalat Chevrolet Niva-gyártását pedig 120 ezerre növelik Togliattiban. A csoporthoz tartozó Chevrolet július végéig ugyan csupán 57 százalékkal adott el többet, mint a tavalyi első hét hónapban, ám a közel 94 ezres darabszám, valamint az Opel 120 százalékos forgalombővülése és 36 600-as darabszáma jól jelzi, milyen lehetőségek rejlenek az orosz autópiacon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.