Az ügy előzménye, hogy a hipermarketlánc egy tavalyi reklámkiadványában „Auchan Hungarikum” szlogennel olyan termékek jelentek meg, amelyek nem tartoznak a közismert hungarikumok körébe. A versenytanács szerint ugyanakkor a szlogennek a magyar népi motívumokkal való együtt alkalmazása – valószínűsíthetően tévesen – azt a látszatot keltheti a fogyasztóban, hogy 100 százalékban magyar terméket vásárol, azonban e termékek előállításához használt alapanyagok egyes esetekben valószínűsíthetően nem magyar eredetűek.
"Sehol senki sem határozta meg, pontosan mi is a hungarikum, milyen feltételek alapján milyen termékeket lehet hungarikumként megnevezni. Hasonlóképpen a "magyar termék" kifejezést sem definiálták, tehát semmiféle jogszabály nem rögzíti, hogy magyar népi motívumokkal csupán a magyar alapanyagból magyar tulajdonban lévő cég magyar munkásai által készített termék hirdethető" – mondta lapunknak Gillemot Katalin az Auchan kommunikációs igazgatója.
Ezt az érvelést azonban nem fogadta el a GVH, sőt, mivel a vizsgálat során az Auchan ismételt felszólítás ellenére sem tett eleget adatszolgáltatási kötelezettségének, a versenytanács 500 ezer forintos eljárási bírságot szabott ki a vállalkozásra.
Az Auchan álláspontja szerint nem az akciós termékkör megnevezése vagy a díszítés, hanem a kedvezményes árak generálták a forgalmat, ezért a GVH által kért bizonyos adatokat, köztük az akció révén elért forgalmat nem közölték a hivatallal.
A bírság ellen pedig jogorvoslati eljárást kezdeményezett a versenytanácsnál. Ez azonban a jogorvoslati eljárásban arra következtetésre jutott, hogy a vállalkozás "olyan alaptalan hivatkozásokkal akadályozza a vizsgálatot és a tényállás feltárását, amely az Auchan árbevételével sokkal inkább arányban álló eljárási bírság kiszabását indokolja." A 30 milliós bírságot jogtalannak tartja az Auchan, ezért fordult a Fővárosi Bírósághoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.