Fodor Attila,a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője az MTI-vel közölte: az elmúlt napokban a "szokványos" nyári napok forgalmához képest jelentősen megugrott az italok forgalma, és ez csak tovább bővülhet a hét folyamán.
Egyértelműen az ásványvíz a legkeresettebb árucikk, amelyből három-négyszeres mennyiséget vásárolnak az emberek, így egy átlagos boltban naponta körülbelül 1800-2000 palack kel el belőlük, de a kánikula fokozódásával nem kizárt, hogy 2500-3000 palackkal is eladnak. Fodor Attila kifejtette: az ásványvíz egyre nagyobb arányú kedveltségében szerepet játszik az is, hogy az elmúlt években egyre több ízesített ásványvíz jelent meg, így az üdítőkről sok fogyasztó átszokott ezekre az új termékekre.
A sörök forgalmán is meglátszik a kánikula: itt dupla vagy háromszoros az értékesítési mennyiség - jelezte Fodor Attila, hozzáfűzve, hogy a sörök kedveltségét növeli, hogy ebben a termékszegmensben is szép számmal megjelentek az alkoholmentes változatok és az ízesített termékek is.
A kommunikációs vezető hangsúlyozta: üzleteik felkészültek a még nagyobb arányú forgalomra, hogy ellátási gondok még véletlenül se fordulhassanak elő.
Az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója, Gillemot Katalin az MTI-nek hasonló forgalomnövekedésről számolt be. Elmondta: 25-30 százalékkal nőtt az ásványvizek forgalma, és 20 százalékkal többet adtak el sörből is, de nőtt az üdítők iránti kereslet is. Hozzátette: nagyobb kereslet mutatkozik a bor iránt is, míg a röviditalok forgalma kissé megtorpant.Egy-egy üzletükben naponta 30-35 raklap, vagyis legalább 15.000 darab másfél literes ásványvizet adnak el.
A Tescónál az MTI érdeklődésére ugyancsak azt mondták, jelentősen megnőtt az ásványvíz és a sör forgalma az elmúlt néhány nap kánikulai időjárásának köszönhetően.
A forróság eredményeképpen egyes napokon megduplázódott az értékesített ásványvíz mennyisége. A vásárlók elsősorban a sajátmárkás és az ízesített vizeket részesítették előnyben, utóbbiak népszerűsége folyamatosan növekszik. A szénsavas ásványvíz forgalma nagymértékben nőtt, de a szénsavmentes ásványvíz fogyása is jelentős.
A víz mellett jobban fogyott a sör is, ennek forgalma 20-30 százalékkal nőtt az elmúlt napokban a Tesco üzletekben. Egyre népszerűbbek a nagy kiszerelésű, PET palackban kínált sörök, hiszen ezek ár-érték aránya nagyon kedvező. A fogyasztók szívesen vásárolják a könnyű, 3-4 százalékos alkoholtartalmú világos söröket, de a nyár klasszikusai egyértelműen a gyümölcsös ízesítésű, 2 százalékos alkoholtartalmú változatok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.