Az amerikai űrsiklóflotta júliusi nyugdíjazása óta kizárólag a Szojuz űrhajókkal vihetnek űrhajósokat a Nemzetközi Űrállomásra az évtized közepéig. Az európai fejlesztésű, személyzet nélküli ATV és a japán HTV szállítójárművek ugyanis felizzanak az atmoszférában, miután a rakományt leszállították az űrállomásra, így mostanra kizárólag az orosz Szojuz rendszert használhatják az európai űrhajósok. A Szojuz viszont nem alkalmas nagyméretű berendezések szállítására, de pillanatnyilag ez az egyetlen alternatíva.
A Progress M-12M űrteherszállító augusztus végén szállított volna ellátmányt az állomásra, de balesetet szenvedett és lezuhant, ezért az asztronautáknak a tartalék készletekből kell gazdálkodnia.
A NASA okult az esetből és 1,6 milliárd dolláros költségvetéssel pályázatot ír ki kereskedelmi űrcégeknek az asztronauták és a rakományok szállítására a következő 9 évre. A Tecca tudósítása szerint az igényelhető forrásokkal a NASA a teljes űrszállító és kilövő rendszerek építését is támogathatja. Az űrkutatási hivatal jelenleg is több magáncéget segít, ezek közé tartozik a Boeing, a SpaceX és Jeff Bezos cége, a Blue Origin is. Phil McAlister, a NASA kereskedelmi űrutazási igazgatója úgy fogalmazott: az űrállomást veszélyezteti, ha akad olyan időszak, amikor nem rendelkeznek bevethető magánszállítási kapacitással.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.