Szemes Árpád, a portál ügyvezetője szerint a kielégítetlen kereslet egy részét a növekvő használtautó-import töltheti be.
Az importot erősítheti az a tény, hogy 2-3 éves korba értek a Nyugat-Európában roncsautó-prémiummal értékesített kocsik. A legnagyobb használtautó-beszerzési területként ismert Németországban például 2009 márciusa és októbere között több mint 1,7 millió új autó eladását támogatták ezzel a módszerrel. Az akció eredményeképpen a 2008-as 3,1 millióról – több mint 23 százalékos bővüléssel – 3,8 millióra nőtt az eladott személyautók száma 2009-ben. A támogatás nélküli 2010-es időszakban aztán ez az érték 3 millió alá esett vissza.
„Nem véletlen, hogy ismét sokan vásárolnak külföldön használt kocsit, hiszen a hazai tulajdonban lévő minőségi járműveket nemigen kínálják eladásra. Változás csak akkor következhet be, ha fellendül az új autók értékesítése” – mondta Horváth Zoltán, a 42 telephelyet működtető használtkocsi-hálózat, a Weltauto igazgatója.
Az első fél évben 210344 személyautó cserélt gazdát, 3,7 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A vevők leginkább alsó középkategóriájú és a kiskocsikat keresték: az előbbiekből 1,7 százalékkal több, 61 ezer került új tulajdonoshoz, míg az utóbbiak átírásainak száma 1,1 százalékos növekedés révén megközelítette a 65 ezret. A drágább személygépkocsik adásvétele viszont nagyobb arányban nőtt: 6,5 százalékkal, 34 ezerre emelkedett a felső középkategóriás és 11,5 százalékkal, 14 ezerre az egyterű autók adásvétele.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.