A Saab tulajdonosa, a Swedish Automobile AB csődvédelmet kért a vanersborgi bíróságtól, amely lehetővé tette volna, hogy az autógyár a General Motorshoz hasonlóan felügyelet mellett alakulhasson át. A bíróság azonban elutasította a csődvédelemre vonatkozó kérelmet, azt állítva, hogy a vállalat által benyújtott dokumentumok ezt nem támasztják alá.
Bár a bírósághoz beadott iratokban a Saab úgy érvelt: csődbe megy, amennyiben a bíróság nem biztosítja számára a védelmet, Viktor Muller vezérigazgató a The Wall Street Journal szerint azt mondta: erről egyelőre korai beszélni. Az Európai Befektetési Bank a múlt évben 400 millió eurós hitellel járult hozzá a Saab megmentéséhez, az összegre a svéd állam nyújt garanciát. Ebből 240 millió eurót már el is költött a cég egy modellfejlesztési tervre.
A svéd márka trölhattani gyára április óta nem működik, a vállalat hónapok óta nem fizeti ki a dolgozók bérét. A Saab munkatársai azért ragaszkodtak a csődeljárás beindításához, mert így jogosultakká válhatnak az állami munkanélküli segélyre.
A vállalat augusztus közepén bejelentette, hogy nem jelenik meg a frankfurti autószalonon, mert minden forrását a gyártásra kívánja fordítani. A cég minimum 600 ezer dolláros tartozást halmozott fel a szállítókkal szemben és a svéd állami vagyonkezelő akár zárolhatja is a vállalat vagyonát, amennyiben a tartozásokat nem fizeti meg. A márka két kínai konszern segítségével biztosítaná jövőjét: a Pang Da és a Youngman összesen 245 millió eurót fektet a Saabba, amiből három új modellt vezetne be a cég. Áprilisban elhatározták, hogy eladják és visszabérelik a cég ingatlanait azért, hogy így jussanak gyorsan forrásokhoz.
Az elmúlt évben 30 700 Saab autó kelt el a világpiacon a tervezett több mint 50 ezerrel szemben. A tulajdonosi kör a jövő évre 120 ezer eladását és ezzel a nyereségesség elérést tervezi. A márka 2006-ban értékesítette fennállása óta a legtöbb autót, 133 ezret, amikor mögötte állt a General Motors, és még szó sem volt világválságról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.