BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Használtban még Ladát is veszünk - A kedvenc márkáink

Az első féléves adatok alapján tartja stabilitását a használtautó piac, a tavalyi év hasonló időszakához képest pedig növekedésről lehet beszámolni. A kimutatások szerint nőtt a külföldről behozott autók száma, mivel a hazai kínálat a lassuló újautó értékesítések miatt csökkent - olvasható a Weltauto összefoglalójában.

Az idei év kezdeti lendülete nem hagyott alább a használtautó piacon, és a kisebb hullámvölgyeket leszámítva pozitív eredménnyel zárta a félévet az ágazat – derül ki a Weltauto elemzéséből. Az első hat hónap során 210 344 használtautó talált új gazdára, ami 3,7 százalékkal magasabb a 2010-es évhez képest.

„Nem véletlen, hogy ismét sokan fordulnak a külföldi használtautók felé, hiszen a hazai minőségi készlet az autók cseréjének lassulása miatt szinte teljesen kiürült. Amennyiben pozitív irányba változik az újautók értékesítése, akkor javulhat a helyzet, és tovább emelkedhet a használtautó eladások száma. Egyéb esetben pedig stagnálás várható” – mondta el Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója.

A vevők leginkább alsó-közép- és kiskategóriás autókat választottak az eltelt hónapokban, és nőtt az érdeklődés a felső-középkategóriás, valamint az egyterű autók iránt. A márkák sorrendjében továbbra is az Opel áll az élen 14,56 százalékos összpiaci részesedéssel. Mögötte második helyen, 11,66 százalékkal az újautó értékesítésben pozíciót veszítő Suzuki áll, harmadikként pedig a Volkswagen zárta a félévet 9,14 százalékkal.

Érdekességként elmondható, hogy a januártól-júniusig terjedő időszakban 16. lett a Lada 3819 átírt autóval, huszonötödikként zárt a Trabant, amelyből 1008 db cserélt gazdát, ettől csak három hellyel maradt el a Wartburg 634 kocsival, de még Moszkvics-ból is 35-öt vettek, amely a 48. helyre volt elég a száznál is bővebb listán.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.