BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

„Macsós” eszközök az okostelefonok

A hazai mobil-előfizetők 30 százalékának van már okostelefonja, és fél éven belül további 28 százalék tervezi, hogy beszerez egy ilyen készüléket – többek között ez derül ki a KutatóCentrum felméréséből.

A saját operációs rendszerrel és számtalan alkalmazással rendelkező mobiltelefonokat főként a férfiak vásárolják. A mobilügyfeleken belül a férfiak 37 százaléka használ okostelefont, ez az arány a nőknél ugyanakkor csupán 23 százalék. Ha az életkort vesszük alapul az okosok használatánál, akkor a fiatalok vannak túlsúlyban: a 35 év alattiak 37 százaléka használ ilyen telefont, az idősebbeknél ez az arány viszont csak 22 százalék.

Az új generációs telefonok egyre több eszközt képesek helyettesíteni. A hagyományos funkciókon (telefonálás, SMS fogadás/küldés) túlmenően az ilyen készülékkel rendelkezők közel háromnegyede használja személyes információinak kezelésére (naptár, teendők stb.) és zenehallgatásra, míg tízből hatan hang, kép vagy film rögzítésére. A navigációs funkciót minden második válaszadó veszi igénybe, 43 százalékuk játszik, míg egynegyedük dokumentumokat is szerkeszt a telefonján.

A pénzügyek intézésében viszont már közel sem vagyunk ennyire „mobilak”, fizetésre vagy bankolásra már csak a megkérdezettek 19, illetve 5 százaléka vállalkozik. „A tendenciák alapján elmondható, hogy noha a mobilos fizetés terjedőben van, a mobilos bankolás terén azonban még nem számítunk jelentős növekedésre” – mondja Sütő Anna projektmenedzser.

Az okostelefonok internetes funkcióit is egyre jobban kiaknázzák. Az ilyen telefont használók 76 százaléka internetezik a készüléke segítségével: 49 százalék e-mailezik, 42 százalék közösségi oldalakat látogat, míg tízből hárman híreket böngésznek. A mobilnet-penetrációt tovább növeli, hogy a hagyományos mobilt használók ötöde is netezik a készülékén. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.