A társaság közlése szerint a jövő januárig tartó szezonban átlagosan 150-170 szerelvényt közlekedtetnek havonta, az átlagos fuvarmennyiségnek csaknem a kétszeresét. Jelenleg a Rail Cargo Hungariának mintegy 60 százalékos a részesedése a vasúti gabonafuvarozásban.
A felvevőpiac bővülésével évről évre újabb piacokra jut el a magyar szemes termény. Az idén a cég már szlovák, belga és holland célállomásokra is szállít gabonát, például kukoricát is, amelyből bioetanolt állítanak elő. A legtávolabbi célállomások közé tartozik a görögországi Szaloniki. A kontinensen kívüli desztinációk eléréséhez a tengeri kikötőkig fuvarozza az RCH a rakományt. Még Brazília is vásárol magyar búzát.
A szállítási idők a tavalyihoz képes 40 százalékkal csökkentek.
A vállalatnál végrehajtott árukezelési és forgalomoptimalizálási fejlesztéseknek köszönhetően ugyanis a feladás az idén már programozott időpontokban történik, a kocsik pontosan érkeznek a rendeltetési állomásra, az üres vagonok pedig menetrend szerint jutnak vissza. A feldolgozóipar egész évben igényli a folyamatos terménybeszállítást, így a társaság gabonaexport-forgalma év végéig várhatóan meghaladja a múlt évi volument.
A társaság gabonaszállításhoz szükséges vagonflottája 710 speciális, saját tulajdonban lévő egységből áll, ezek összesített hossza több mint 14 kilométer lenne. Azonban egy szerelvény hossza legfeljebb fél kilométer lehet, mivel egy irányvonatban átlagosan 20, legfeljebb 24 kocsi közlekedik. A Rail Cargo Hungaria korábban – MÁV Cargo Zrt. – a MÁV teherfuvarozó leányvállalata volt. Később kivált a MÁV-ból, majd 2008-ban megvásárolta a Rail Cargo Austria. A Rail Cargo Hungaria nevet 2010-ben vette fel a cég.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.