"A késedelmek nem tarthatnak örökké" - tette hozzá. A döntést végül is az OMV vezetése alatt álló Nabucco-konzorciumnak kell meghoznia. A Die Presse szerint eddig egyetlen osztrák kormánypolitikus sem fejezte ki ilyen egyértelműen kételyét a projekttel kapcsolatban, amellyel az EU részben szabadulni akar a Gazprom szorításából.
A bécsi lap emlékeztet arra, hogy az európai presztízsprojekt építését már rég el kellett volna kezdeni. Ám máig nem tudja senki, hogy ki biztosítja a 3900 kilométer hosszú csővezeték gázzal való megtöltését. És ameddig ilyen a helyzet, addig az OMV vezette konzorcium partnerei maguk előtt tolják a befektetési döntést. Gerhard Roiss, az OMV főnöke pedig már rég nem hajlandó elkötelezni magát amellett, hogy 2011 végén vagy legalább 2012-ben egyezség jön létre. "Nem az a fontos, hogy mikor, hanem az hogy a Nabucco megépül" –hangoztatja a cégvezér.
Ám - írja a továbbiakban a Die Presse - a Nabucco esetében nem vevőkben vagy befektetőkben van hiány, hanem fix szállítási ígéretekben a Kaszpi-tengeri gázért folyó versenyben. Meglehet, hogy az év végén létrejön előzetes döntés, akkor ugyanis Azerbajdzsán dönt arról, hogy a kitermelésből fennmaradó évi kilenc milliárd köbméter gázt ki szállíthatja majd Európába a Shah Deniz II. gázmezőről. Ugyanakkor Gerhard Mangott, Oroszország-szakértő elmondta: kételkedik abban, hogy a Nabuccónak esélye van. Szerinte más lehetőségeket is fontolóra kéne venni a Közép-Ázsiában kitermelt gáz Európába szállítására, ilyen lehet a folyékony gáz, amelyet tankerekkel szállíthatnak a célállomásra a Földközi-tengeren át.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.