BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Cégautó adó flottákban - Ennyivel lesz több, így csökkenthető

A LeasePlan Hungária Zrt. kalkulációi szerint az átalakításra kerülő cégautóadó szabályozás a teljes egészében EU5 norma szerinti flottát üzemeltető vállalatoknak átlagosan nem jelent majd többletterhet.

Ezzel szemben egy EU3 és EU4 környezetvédelmi besorolású járműveket használó cégnél átlagosan akár 45 százalékkal is emelkedhet a befizetendő adó összege. Ennek ellenére a flottaüzemeltető szerint összességében kedvezőbbé válhatnak a bérbe vett és lízingelt cégautók terhei, ha a mostani tervezet szerint visszaigényelhető lesz a személygépkocsik bérleti díjának áfája.

A várható változás szerint az eddigi, tisztán a motorok lökettérfogatán alapuló számítás helyett a motor teljesítményt és a környezetvédelmi besorolást veszi majd figyelembe a szabályozás. A többek között CO2 kibocsátási határértéket is megállapító európai kibocsátási normák szerinti besorolás képezheti majd az adószámítás alapját. Az eddigi, havi 7000, vagy 15 000 forintos lökettérfogathoz kötött mérték helyett - a tervezet alapján – a motorteljesítmény és a környezetvédelmi osztály szerint 7 700 és 44 000 forint közé esik majd a havi adó mértéke.

A jövőben lesznek olyan járművek, melyekre az eddiginél kevesebb adót kell fizetni, például az 1 600 köbcentinél nagyobb, EU5 normájú, 120 kW-nál kisebb teljesítményű gépkocsikra, ahol a korábban fizetett 15 000 forint akár 4 százalékkal is csökkenhet. Egy EU4-es normájú 120 kW-nál nagyobb teljesítményű, de kis lökettérfogatú autó jelenlegi 7 000 forintos adója viszont több mint 4,5-szörösére emelkedik majd.

A LeasePlan szerint nem ezek a szélsőségek lesznek azonban a jellemzőek. A közel 10 000 cégautót üzemeltető flottakezelő megvizsgálta, hogyan érintik a tervezett változások az átlagos összetételű gépjárműparkok bérlőit. A teljes portfólióban az egy autóra vetített átlagos cégautóadó körülbelül 10 000 forintról a jelenlegi számítások szerint több mint 33 százalékkal nő majd. Azoknál a vállalatok, melyek csak EU5-ös (illetve gáz vagy elektromos meghajtású járművekkel vagy hibridekkel), vagyis alacsony károsanyag kibocsátású gépkocsikkal közlekednek - elenyésző mértékben -, mindössze +/- 1-2 százalékkal változik majd átlagosan a befizetendő adó összege.

A növekvő adóterhek ellenére 2012-től összességében akár kevesebbe is kerülhet egy bérelt vagy lízingelt gépjármű havidíja, amennyiben - a tervezet szerint – levonható lesz a bérleti díj áfája. Az így megtakarított összeg ellensúlyozhatja, sőt meghaladhatja az emelkedő cégautó adó által generált plusz terheket, így jövő évtől tovább nő a bérleti konstrukció pénzügyi előnye a saját tulajdonú vagy hitelből finanszírozott gépjárműflottákéval szemben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.