Ezzel szemben egy EU3 és EU4 környezetvédelmi besorolású járműveket használó cégnél átlagosan akár 45 százalékkal is emelkedhet a befizetendő adó összege. Ennek ellenére a flottaüzemeltető szerint összességében kedvezőbbé válhatnak a bérbe vett és lízingelt cégautók terhei, ha a mostani tervezet szerint visszaigényelhető lesz a személygépkocsik bérleti díjának áfája.
A várható változás szerint az eddigi, tisztán a motorok lökettérfogatán alapuló számítás helyett a motor teljesítményt és a környezetvédelmi besorolást veszi majd figyelembe a szabályozás. A többek között CO2 kibocsátási határértéket is megállapító európai kibocsátási normák szerinti besorolás képezheti majd az adószámítás alapját. Az eddigi, havi 7000, vagy 15 000 forintos lökettérfogathoz kötött mérték helyett - a tervezet alapján – a motorteljesítmény és a környezetvédelmi osztály szerint 7 700 és 44 000 forint közé esik majd a havi adó mértéke.
A jövőben lesznek olyan járművek, melyekre az eddiginél kevesebb adót kell fizetni, például az 1 600 köbcentinél nagyobb, EU5 normájú, 120 kW-nál kisebb teljesítményű gépkocsikra, ahol a korábban fizetett 15 000 forint akár 4 százalékkal is csökkenhet. Egy EU4-es normájú 120 kW-nál nagyobb teljesítményű, de kis lökettérfogatú autó jelenlegi 7 000 forintos adója viszont több mint 4,5-szörösére emelkedik majd.
A LeasePlan szerint nem ezek a szélsőségek lesznek azonban a jellemzőek. A közel 10 000 cégautót üzemeltető flottakezelő megvizsgálta, hogyan érintik a tervezett változások az átlagos összetételű gépjárműparkok bérlőit. A teljes portfólióban az egy autóra vetített átlagos cégautóadó körülbelül 10 000 forintról a jelenlegi számítások szerint több mint 33 százalékkal nő majd. Azoknál a vállalatok, melyek csak EU5-ös (illetve gáz vagy elektromos meghajtású járművekkel vagy hibridekkel), vagyis alacsony károsanyag kibocsátású gépkocsikkal közlekednek - elenyésző mértékben -, mindössze +/- 1-2 százalékkal változik majd átlagosan a befizetendő adó összege.
A növekvő adóterhek ellenére 2012-től összességében akár kevesebbe is kerülhet egy bérelt vagy lízingelt gépjármű havidíja, amennyiben - a tervezet szerint – levonható lesz a bérleti díj áfája. Az így megtakarított összeg ellensúlyozhatja, sőt meghaladhatja az emelkedő cégautó adó által generált plusz terheket, így jövő évtől tovább nő a bérleti konstrukció pénzügyi előnye a saját tulajdonú vagy hitelből finanszírozott gépjárműflottákéval szemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.