Ezzel Budapest a 3. legnépszerűbb kelet-közép európai úti célja – Bécs és Prága után – a nemzetközi futóturizmusnak.
Az eseményeket szervező BSI (Budapest Sportiroda) kérdőívét a futók 31 százaléka küldte vissza, és ezek alapján az alábbiak jellemzik ezt a turisztikai célcsoportot:
A látogatók célturistáknak minősülnek, mert döntő többségük kizárólag az esemény miatt választotta Budapestet, sőt kétharmaduk életében először járt itt. Az itt töltött hétvége nem csak a futásról, a város felfedezéséről is szól, ezért a futók családtagokkal és barátokkal érkeztek, idén már több mint kilencezren.
5 kontinens 61 országából neveztek vendégek, legtöbben továbbra is Franciaországból, Nagy Britanniából, Németországból, Olaszországból és Finnországból. A félmaratonra egy 200 fős holland vállalati csoport is szerveződött, de feltűnően magas az amerikai futók száma is. Tíz évvel ezelőtt egyértelműen a németek között volt legnépszerűbb Budapest, majd az angol futók vették át a vezetést. 2009 óta viszont már Franciaországból érkezik a legtöbb futóturista. Döntő többségük – közel 70 % – repülővel érkezik, de közülük alig 30 % választja a Malévet.
A futóturisták kétharmada a 3, 4 és 5 csillagos hoteleket választja, de tovább emelkedik az apartmanok aránya is. Népszerűek a városligeti rajt és cél környéki szállások, de a kérdőívekben több mint 50 különböző szállást említettek. Az átlagos tartózkodási idő 3,3 éjszaka, ami összesen 31 000 vendégéjszakát jelent.
A futók költési szokásaira idén nem történt rákérdezés. Az előző évek számításai és a más sportoknál (Forma1, golf), a kongresszusoknál publikált adatok és a feltételezett költések (utazás, szállás, étkezés, nevezési díj, városi közlekedés, városnézés és ajándék-vásárlás stb.) alapján, a legszerényebb számítások szerint is több mint 1,1 milliárd forint a magyar gazdaság bevétele.
Az eseményeket szakújságírók study tourjával támogatta a Budapest Turisztikai Desztináció Menedzsment Nonprofit Kft. Idén francia, német, finn és szerb újságírók mellett az amerikai ESPN sportcsatorna forgatócsoportja is idelátogatott, akik egy félórás filmet készítenek a Budapest Maratonról.
Az eseményeket 13 hónapos, világméretű reklámkampány vezette fel a BSI saját szervezésében. Ez tartalmazta a legnagyobb futómagazinok és honlapok hirdetéseit, megjelenéseket nagy maratonokon és erős DM kampányt egy több tízezres európai futó adatbázis alapján.
Az események színvonalát a futók magasra értékelték. A város pedig meggyőzte a futóturistákat, hogy érdemes visszatérni. 50 százalékuk jelezte, hogy 5 éven belül tervezi Budapest ismételt meglátogatását.
A két eseményre idén összesen 24 500 magyar futó is leadta a nevezését. 35 százalékuk érkezett vidékről, erősítve a belföldi turizmust.Világgazdaság-->