A tízhavi egyenleg azonban 3 százalékos csökkenést mutat, a teljes piac ugyanakkor egy százalékkal szűkült. A márka nem bízik a jövő évi fellendülésben, sőt Adrian Schmitz, a Ford of Europe szóvivője kijelentette: a spanyol- és európai keresletcsökkenés az egész iparágat érinteni fogja. Juergen Pieper, a frankfurti Bankhaus Metzler elemzője szerint a helyzet csak rosszabb lesz: több gyártó is szembesülni fog a forgalom esésével, ami további elbocsátásokhoz vezet.
Mint arról szeptemberben beszámoltunk, a dél-európai országok megrendeléseinek esésére hivatkozva a Ford már visszafogta a Saarlouis-ban lévő gyára termelését, ahol a Focus és a Kuga modellek készülnek. Az üzemet két napra már leállították augusztusban, azonban év végéig újabb hét napig szüneteltetni kell a gyártást. Noha egyre nagyobb az igény a dízelmotoros autók iránt, a motorokat szállító PSA/Peugeot-Citroën egyelőre nem tudja biztosítani az igényelt mennyiséget.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.