A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) két éve tárgyal a Facebookkal adatvédelmi kérdésekről és a The Washington Post szerint hamarosan megszületik a megállapodás. A lap a WSJ információira hivatkozva azt írja: a közösségi portál beleegyezett abba, hogy a jövőben minden, a személyes adatok kezelésével kapcsolatos változtatásról előzetes engedélyt kérjen a felhasználóktól. Az eljárás indítóoka az volt, hogy a Facebook korábban automatikusan láthatóvá tette a felhasználók adatait harmadik fél számára anélkül, hogy erre figyelmeztetett volna.
Az úgy nevezett opt out módszer lényege, hogy a cégek alapértelmezésnek tekintik, hogy az ügyfelek elfogadják a változásokat, ha nem ez a helyzet, akkor utólag le tudják mondani ezeket. A fent említett változtatással a Facebook is áttér az opt in rendszerre, amikor az engedélykérés előzetesen történik meg, csak ezután valósulhatnak meg a módosítások. Utóbbi egyébként az Európai Unió által preferált fogyasztóvédelmi gyakorlat, amelyet már Magyarországon is számos területen bevezettek, ilyen például a direkt marketing anyagok küldése, amely ma már csak az ügyfél kifejezett hozzájárulásával valósítható meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.