BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Autópiac: Ahol a nagyot szeretik

Nyár óta egyre olcsóbb a benzin, hiszen az adótartalma csak 11 százalék, így az amerikai autósok inkább a nagy fogyasztású járműveket veszik.

Június óta egyre olcsóbb a benzin az Egyesült Államokban. A múlt héten a gallononkénti átlagára (egy amerikai gallon 3,8 liter) 3,45 dollár volt. Így a benzin áresése révén az USA kereskedői 10,54 millió személyautót és akként használt platós kisteherautót, pick-upot adtak el október végéig, éppen 10 százalékkal többet, mint a tavalyi azonos időszakban. Az októberi 1,021 millió darabos forgalomba helyezés pedig 8 százalékos forgalombővülést jelentett.

Pedig három éve, amikor összeomlott a Lehman Brothers, magával rántotta az amerikai autópiacot is. Akkor az üzemanyag példa nélküli drágaságára a vásárlási szokások megváltozásával reagált a piac: noha évtizedekig az európaiaknál jóval nagyobb, sok esetben luxusfelszereltségű pick-upok, valamint az ötméteres terepjárók (SUV) földje volt Amerika, ezek értékesítése hirtelen a mélybe zuhant. A világ benzinforgalmának harmadát ugyanis az USA használja fel, és e mennyiség felét – a világforgalom hatodát – a munkába járás emészti fel.

Az utóbbi három év nem múlt el nyomtalanul. Mint az autókereskedő szövetség, a NADA megállapítja: a válság előtti 21200 helyett csupán 18460 kereskedő várja a vevőket. A megmaradtakra viszont most jó idők járnak. Miután a nyolcadik egymást követő hónapban haladta meg a személykocsi- és „könnyűjármű”- (pick-up, SUV, minibusz) forgalom az egymillió darabot, elemzők már biztosra veszik, hogy az idei összesített darabszám eléri a 13,26 milliót.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Világgazdaság-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.