György István a mintegy másfél órás vitában azt mondta, 50 milliárdos nagyságrendű bevétele származik a BKV-nak a jegyárakból, de 2011-ben elérték a jegy- és bérletárak azt a szintet, amelynek növelése további bevételkiesést, a bliccelés növekedését hozná. Bár az áfa két százalékkal emelkedik, és infláció is várható, mégsem változnak viteldíjak, így egy vonaljegy továbbra is 320 forintba, egy felnőtt bérlet pedig 9.800 forintba kerül majd.
A Fővárosi Közgyűlés eldöntötte, hogy felmondja a BKV dolgozóival kötött kollektív szerződést - hangzott el Tarlós István mai sajtótájékoztatóján. A főpolgármester leszögezte: lehet sztrájkkal fenyegetőzni, de nem engedi zsarolni magát. A BKV munkatársai petíciót fogalmaztak amelyben állítják: jövőre 37 ezer forinttal csökkenne a bérük. Ennek kapcsán Tarlós István csak annyit mondott: folyosón szétosztott dokumentumok alapján nem fog tárgyalni és nem tudja, honnan származik az említett szám. A főváros vezetése és a szakszervezetek valószínűleg a jövő héten tárgyalnak majd.
Tarlós István elmondta: Kósa Lajossal tárgyalt tegnap, akitől ígéretet kapott arra, hogy az önkormányzati törvény módosítását követően is egységes marad Budapest, a több kerületet érintő döntések terén pedig továbbra is a fővárosé marad a hatáskör. A főpolgármester egyúttal elmondta, hogy javaslatot dolgoztak ki a kormány számára a fővárosi közlekedés finanszírozására. Ennek részleteit nem ismertette Tarlós, így azt sem lehet tudni, szerepel-e ebben a BKV finanszírozására fordítandó helyi adó. Azt azonban hangsúlyozta a városvezető, hogy Budapest jelenleg egy forintot sem kap a helyi adókból a BKV fenntartására, a cél, hogy a jövőben ne évente kelljen a kormányhoz fordulnia a főpolgármesternek a BKV ügyében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.