Egy hét múlva nyílik Debrecenben a közel hárommillió euróba került, kétezer négyzetméteres 13. Decathlon áruház. Pósfai Gábor ügyvezető igazgató ugyanakkor kiemelte, a következő két év alatt három vidéki egység nyitásáról szőtt terveket befolyásolja majd a plázastoptörvény. A hálózatbővítést Nyíregyházán, Pécsett és Szegeden szeretné folytatni a cég.
A Decathlon-beruházások összértéke 2005 óta meghaladta a 40 millió eurót, és ehhez járult az egy éve működő hatvani logisztikai központ, amely egymagában négymilliárd forintba került. A cég ugyanis csak a soroksári áruházat bérli, a többi saját tulajdonban van, és ez igen jó döntésnek bizonyult.
A bevásárlóközpontok a válság előtt 5-10 éves szerződéseket kötöttek, de az a megállapodás, amelyet 250 forintos euróárfolyamon kötöttek, ma szinte kitermelhetetlen terhet jelent. A kereskedők szerint az üzletközpontok üzemeltetői komoly feszültséget okoznak: a régi bérlőkkel nem tárgyalják újra a feltételeket, hallani sem akarnak tarifacsökkentésről, miközben az újonnan érdeklődőknek jóval alacsonyabb, reális díjakat ajánlanak.
A Decathlon tehát mentesült ettől, a gondokat az okozza, hogy más euróban vásárló cégekhez hasonlóan a forint mélyrepülése miatt nő az árrésveszteség, mivel a lánc nem akarja emelni az árakat. Az idén már két számjegyű a hálózat bevételnövekedése, egyebek között annak köszönhetően, hogy fellendült a fitneszgépek, a kerékpárok és a pingpongasztalok forgalma.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.