A törvény hatálybalépése után türelmi időt adott a tévécsatornáknak a Médiatanács, hogy a szolgáltatókat felkészítse a törvényi előírás betartására, és együttműködésre ösztönözze őket. „Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján azonban egyértelművé vált, hogy a nyilvánosságra hozott adatok nem tartják vissza a médiaszolgáltatókat a normaszegések ismételt elkövetésétől” – áll az NMHH közleményében.
A hatóság ügyfélszolgálatára ugyanis folyamatosan érkeznek a túl hangos reklámokat kifogásoló panaszok: az idén már több mint hetven bejelentést tettek emiatt. Szeptemberben öt szolgáltatónál – az RTL Klub, a TV2, a Duna TV, Story TV és az MTV (m1) csatornáin – észlelték rendszeresen a kritikus hangerőugrásokat, ezért a hatóság megindította az első eljárásokat velük szemben. A Médiatanács a vizsgálat lefolytatása során határozatban dönt a szankciókról, amelyek a figyelmeztetéstől a pénzbírságig terjedhetnek.
Folyamatosan hallgatóznak
A hatóság által használt Humanoid szoftver virtuális hangosságmérő műszereivel év eleje óta pásztázza a kijelölt médiaszolgáltatók teljes műsorfolyamát. A módszer segítségével számszerűsíthető a nézők, hallgatók által észlelt műsorhangosság. A mérési adatokat január óta publikálja a hatóság, így az adók számára is könnyen ellenőrizhetővé válik, mekkora volt a közzétett reklámjaik hangereje.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.